When Strangers Appear (2001)

Australië / Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Thriller / Drama

geregisseerd door Scott Reynolds
met Radha Mitchell, Josh Lucas en Barry Watson

Wanneer Jack, een bange en gewonde jongen, het restaurantje van Beth binnenkomt raakt ze ineens betrokken bij mysterieuze vechtpartijen en zelfs moord. Drie schijnbaar onschuldige surfers komen vlak na hem binnen. Volgens Jack zijn ze op zoek naar hem en willen ze hem vermoorden. Hij verstopt zich in de keuken en Beth moet nu snel beslissen wat ze moet geloven, de waarschuwingen van Jack over de surfers of het feit dat hij haar met een mes bedreigt om hem niet te verraden... Als ze eindelijk ontdekt wat de waarheid is blijkt dat haar eigen leven ook in gevaar is.

avatar van Macmanus
O jhe hier speelt die vervelende jongen in mee uit die vervelende serie op Ned 1

huh, kun je iets duidelijker zijn?

avatar van Macmanus
Die jongen in het midden is uit een hele vervelende serie op Nederland 1.
weet niet hoe die serie heet, maar gaat over god en over problemen echt heel slecht.
Is dit iets duidelijker.

avatar van petey
Hij bedoeld 7th Heaven (met Jessica Biel dus dat compenseert de boel een beetje), maar hij heeft gelijk de serie is net zo interessant als het zien drogen van verf.

Ja zo heet het ja.
Bleeeeeeh wat een EO programma zeg.

Best een spannende film met veel draaiingen, zodat je telkens op het verkeerde been wordt gezet wie de goede(n) en wie de slechte(n) zijn. Spetterend einde: "she is just dying to light up a cigarette".
Maar wat staat er nou op het schijfje?
Waarschuwing: koop geen Volvo estate met sigarenaansteker!

avatar van james_cameron
Sterke thriller, vol verrassende wendingen. Mitchell is goed gecast in de sterke vrouwelijke hoofdrol. Goed opgebouwde spanning en veel mooi in beeld gebrachte aktiescenes. Onterecht dat deze film zo moeilijk te verkrijgen is.

avatar van Manu
hele leuke film! normaal kijk ik geen films via de com. zenders, maar deze keer vond ik de reclames helemaal niet zo erg

ags50 schreef:
Maar wat staat er nou op het schijfje? idd, dat was mijn vraag ook!
Waarschuwing: koop geen Volvo estate met sigarenaansteker!
LOL

avatar van Dudine
ik vond het wel een spannende film, t ene moment dacht ik dat t die 3 jongens waren, daarna weer die ene, toen weer die 3 dus t werd me pas op een gegeven moment duidelijk.....
alleen, ik heb t film gekeken zonder geluid, dus wat stond er op die cd?!!
t einde vond ik wel wat minder, vanaf dat zij t benzine winkeltje in ging
maar toch 3*

avatar van Barcel
Vond een mooie thrillerfilm. Ik vind Barry echt een goeie acteur, hij bevalt me echt en kan soms gewoon niet geloven hoe hij doet!! Een topper.

avatar van Mr. Chiel
Goede thriller, maar wel traag zeg!

En wat op het schijfje stond: dat is niet bekend gemaakt. In ieder geval GEEN muziek.

Maar waarom WIL je een film zonder geluid kijken?!

ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Langs de ene kant zit er op de een of andere manier wel spanning in van begin tot eind, want wie is de bad guy, maar we weten bvb niet waarom jack een kast gooit tegen bryce, hij een mes neemt als hij in de dokterspraktijk ligt, ... Zo kan ik mensen ook op het verkeerd been zetten natuurlijk. Dat we niet te weten komen wat er op de cd staat vind ik dan weer een pluspunt. Want zo'n onthulling zou de film toch maar verknoeien. Wel had het iets beter mogen uitgewerkt worden ipv rustig sigaretje proberen op te steken in een in de fik stekend tankstation en de cd die kapot gaat door het water. Maar gezien ik m'n aandacht er toch heb kunnen bijhouden, geef ik ' m een 3tje

avatar van TragieStar.*
Het verhaal klinkt spannend, en lijkt me weer een goede film met Radha in de hoofdrol.

avatar van Filmkriebel
Thriller die zich na een rommelige eerste helft met slechte montage stilaan herpakt en uitblinkt in het laatste half uur. De eerste 20 minuten vielen mee, maar dan komen er heel wat grove fouten in editing en logica langs, en dat geeft de film rake klappen. Ik zal geen opsomming geven maar ik kan wel zeggen dat ze erg opvallen. Ik stond op het punt om ermee te kappen, tot de film het laatste half uur zich helemaal terug onder controle heeft en de thriller toont die ik wilde zien. De CD is uiteraard een mcguffin . Jammer genoeg zijn de fouten te onvergeeflijk om hier meer dan 2,5* aan te geven.