Zombie Brigade (1986)

Australië
Horror

geregisseerd door Carmelo Musca en Barrie Pattison
met John Moore, Khym Lam en Geoffrey Gibbs

Wanneer een kerkhof voor slachtoffers van de Vietnam-oorlog vernietigd wordt om de kostbare grond te kunnen verkopen, neemt de grond wraak. Zombies en vampieren richten een verschrikkelijk bloedbad aan als vergelding voor de grafschennis.

avatar van Friac
Een draak van een (Australische) film.
Enkele ondernemers plannen een themapark rond een populair Japans figuurtje op te bouwen rond een begraafplaats ter nagedachtenis van de Vietnam-oorlog, maar daarvoor moet dus een herdenkingsmonument wijken. Bij de sloop van het monument komen de zombie-vampiers (mét vissershoedje) terug tot leven om hun rustverstoorders mores te leren.

De film gaat werkelijk nergens naar toe: telkens er een interessante verhaallijn opduikt, valt deze meteen weer in het niets. Nul spanning, nul gore, geen sprake van karakteruitwerking,... Een film waar enkele degelijke ideetjes inzaten voor een doordeweekse horrorprent, maar de makers wisten duidelijk niet waar ze mee bezig waren.

Ik raad sterk aan deze film te vermijden.

Ik sluit mij hierboven bij aan. Geen spanning, geen gore en wat was er toch met die zombies?? Vampierentanden, schrik van licht, moeten in het hart gestoken worden met een stok, ... Lijkt meer op een vampierenfilm, toch? Vampieren-zombies met een vissershoedje Het is ook zo donker gefilmd dat ge vaak alleen dat vissershoedje en de belachelijke tanden zag.

En inderdaad, als het dan eens de goede richting uitgaat, verknoeien ze het vrijwel meteen. Er zaten voor mij heel wat kansen in om deze film goed te maken, maar het is gewoon ongelofelijk saai en slecht uitgewerkt.

Ik heb mij echt moeten beheersen om deze film niet af te zetten,

ik had hem gekocht als koopje , 2,99 , had er beter een goeie pint van gedronken , echt de moeite van het bekijken niet waard .

avatar van Phantasm
Gauw vergeten, de saaiheid druipt er vanaf.