Kebab Connection (2005)

Duitsland

geregisseerd door Anno Saul
met Dennis Moschitto, Nora Tschirner en Adnan Maral

Ibo wil de Quentin Tarantino van Duitsland worden. En gezien het succes van de commercial die hij maakt voor de dönerzaak van zijn oom, moet dat zeker gaan lukken. Maar dan raakt zijn Duitse vriendin zwanger. Zijn twijfels over het vaderschap en ruzie met zijn Turkse familie gooien zijn plannen in de war. Gefrustreerd biedt hij de buurman en concurrerende Griekse restauranthouder zijn diensten aan. Wanneer dan ook nog eens de maffia uit de buurt zich mengt in de affaire, lijkt het echte leven ineens op de Kung Fu-film die hij zou willen maken.

avatar van JDSsmetje
Ai Ai. Op Nederland 2. Diegene die een arthouse-film verwachten mogen al snel van gedacht veranderen.

avatar van Quaternion
een van de slechtste films die ik ooit heb gezien

Uiterst ongeloofwaardige multi-culti clichéfilm voor kinderen zou ik er haast bij willen zeggen. Weliswaar met een vriendelijke uitstraling, maar hoe langer je naar deze film kijkt hoe irritanter hij wordt. Bovendien heb ik zelden zo'n voorspelbaar script gezien. Er zat werkelijk niet één verrassing in het verhaal. Tsja, en dan zat er waarschijnlijk ook nog humor in verwerkt ....
Ik ga dan toch liever voor het Schnitzelparadijs, al moet ik wel toegeven dat ik die film héél lang geleden voor het laatst gezien heb.

avatar van Freud
Leuke film, die misschien niet echt een Akin-film is, maar toch wel duidelijk zijn humor als stempel met zich meedraagt. Mij deed het vooral een beetje aan de vroege Almodovar-films denken: voortdurend balancerend tussen superslecht en aanstekelijk goed. De acteerprestaties in deze film bijvoorbeeld zijn om te huilen, het verhaal is getefoneerd, de grappen vaak plat - maar als geheel draagt het zo'n geweldig aanstekelijk amateuristisch enthousiasme uit dat ik helemaal mee was, veel heb moeten lachen en oprecht heb meegeleefd. Zeker geen meesterwerk, maar wel een heel leuke film, verfrissend in zijn authenticiteit, om tussen het bekijken van Gegen die Wand en Auf der Anderen Seite wat te bekomen en ook eens van wat Duits-Turks optimisme te genieten.

avatar van breedbeeld
Heel leuk filmpje met een uitstekende Moschitto en een goede Tschirner. De bijrollen niet allemaal even sterk. Prima vermaak.

Robi schreef:

Ben jij een Griek, dan is je commentaar wel te begrijpen.

Morgun schreef:

Ben jij een Griek, dan is je commentaar wel te begrijpen.

Nee ik ben geen Griek. Maar jij bent vast een Turk.

Je doelt vast op de film. Ik lees in het verhaal over een Griekse concurrent. Helaas kan ik me de film echter niet meer herinneren. Hij heeft dus ook niet veel indruk gemaakt.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk voor een keertje.