Intermezzo: A Love Story (1939)

Romantiek

geregisseerd door Gregory Ratoff
met Leslie Howard, Ingrid Bergman en Edna Best

Na jaren onderbreekt de violist om thuis te kunnen zijn. Er lijkt niets veranderd, maar zijn dochtertje heeft naast een hond ook een pianolerares gekregen wiens muziek het hart van de violist overwint. Ze gaan samen op toernee door Europa.

Ik vond de dramatische ontwikkelingen te snel gaan en daarom pakte deze liefdesfilm mij niet aan.

In haar Hollywood-debuut kopieerde Ingrid Bergman haar rol uit de gelijknamige Zweedse film uit 1936. Ik heb die originele versie (nog) niet gezien en kan daarover dus niet oordelen, maar dit is een slap, zoetsappig liefdesverhaaltje (met de nadruk op –tje) dat helemaal volgens de ongeschreven gedragsregels van toen verloopt en eindigt. Ik hoop dat de Zweedse versie wat meer pit bevat.

avatar van John Milton
Wat Bbarbie zegt. Met de toevoeging dat Bergman de film alsnog het kijken waard maakt. Quite a woman. Staat in behoorlijke kwaliteit op een Dailymotion, misschien vermeldenswaardig aangezien je deze niet snel op dvd zult gaan vinden.