• 8.346.817 stemmen

Intermezzo: A Love Story (1939)

Romantiek | 70 minuten

Genre: Romantiek

Geregisseerd door: Gregory Ratoff

Met onder meer: Leslie Howard, Ingrid Bergman en Edna Best

Plot Intermezzo: A Love Story

Na jaren onderbreekt de violist om thuis te kunnen zijn. Er lijkt niets veranderd, maar zijn dochtertje heeft naast een hond ook een pianolerares gekregen wiens muziek het hart van de violist overwint. Ze gaan samen op toernee door Europa.

imageimage

avatar van Monsieur Psycho

Monsieur Psycho

Ik vond de dramatische ontwikkelingen te snel gaan en daarom pakte deze liefdesfilm mij niet aan.

BBarbie

In haar Hollywood-debuut kopieerde Ingrid Bergman haar rol uit de gelijknamige Zweedse film uit 1936. Ik heb die originele versie (nog) niet gezien en kan daarover dus niet oordelen, maar dit is een slap, zoetsappig liefdesverhaaltje (met de nadruk op –tje) dat helemaal volgens de ongeschreven gedragsregels van toen verloopt en eindigt. Ik hoop dat de Zweedse versie wat meer pit bevat.

avatar van John Milton

John Milton

Wat Bbarbie zegt. Met de toevoeging dat Bergman de film alsnog het kijken waard maakt. Quite a woman. Staat in behoorlijke kwaliteit op een Dailymotion, misschien vermeldenswaardig aangezien je deze niet snel op dvd zult gaan vinden.