Alles auf Zucker! (2004)

Duitsland

geregisseerd door Dani Levy
met Henry Hübchen, Hannelore Elsner en Sebastian Blomberg

Jaecki Zuker alias Jakob Zuckermann (Henry Hübchen) is een voormalig beroemd DDR sportverslaggever, tegenwoordig zakenman. Hij staat met zijn rug tegen de muur: hij is de bank zóveel geld schuldig, dat de gerechtsdeurwaarder dreigt hem in de gevangenis te laten gooien. Met zijn beide kinderen, Jana en Thomas, heeft hij ruzie en tot overmaat van ramp gooit zijn vrouw Marlene (Hanelore Elsner) hem ook nog eens het huis uit. Maar god zij dank, er is nog hoop: het aankomende weekend vindt het 5e Europese kampioenschap poolbiljart plaats en Zucker is ervan overtuigd dat hij dat toernooi zal gaan winnen. Met de winnaarpremie kan hij dan zijn schulden afbetalen.

Wellicht een nieuw X filme succes:

"Zucker" ist ein weiteres X-Filme Highlight geworden. Der ganze Saal war begeistert was man am lange anhaltenden Applaus merken konnte und an der Stimmung während des Films. Die wohl erste jüdische Komödie aus Deutschland ist ein Hit. Nach seinem letzten, auf Video gedrehten, Film "Väter" hat Levy nun wieder auf Film gedreht und ein absolut köstliches Drehbuch dazu verfasst. Hier findet sich kein einziger platter Witz und dennoch zündet jeder Gag und davon wimmelt es in "Zucker" förmlich. Das Familientreffen ist dermaßen urkomisch geworden dass das Publikum mehrmals in tosenden Applaus während des Films ausbrach. Die Schauspieler, allen voran Hannelore Elsner und natürlich Hübchen als Jaecki, sind großartig und ganz besonders Sebastian Blomberg als Deutschlands strengster Jude hat, trotz seiner eher klein angelegten Rolle, viele Lacher auf seiner Seite.
"Zucker" ist eine durch und durch gelungene Komödie geworden. Eine wahre Goldgrube an perfekt plazierten intelligenten Witzen und komplett ohne Slapstick zeigt Dani Levy's Film dass Humor nicht auf "Wixxer" Niveau sein muss um einen ganzen Kinosaal in lautes Galächter ausbrechen zu lassen. Ich kann "Zucker" nur jedem wärmstens empfehlen der gerne lacht und sich über ein gutes Drehbuch mehr freuen kann als über Fäkalwitze und Wochenshow-Gags.

Volledige recensie: http://forum.dvd-inside.de/sho...

trailer

'Duitse' humor. Lijkt me niks aan.

kappeuter schreef:
'Duitse' humor. Lijkt me niks aan.

Is Duitse humor zo typerend volgens jou dan?

avatar van Mochizuki Rokuro
Duitse humor is inderdaad een geval apart. Voor Joodse Duitse humor (zie ook Levy's nieuwe film Mein Führer) geldt dat blijkbaar nog meer.

Voor een komedie ontbrak het nogal aan de humor. Belegen en totaal niet leuk!