Bomber (1982)

Italië
Komedie / Actie

geregisseerd door Michele Lupo
met Bud Spencer, Jerry Calà en Mike Miller

Bud Graziano is een een voormalig bokskampioen en een kapitein zonder schip. Op zoek naar een nieuwe baan komt hij de excentrieke boksschooleigenaar Jerry tegen die hij redt van een aftuiging. Door deze ontmoeting komt hij zijn oude vijand Rosco Dunn tegen, een legersergeant verwikkeld in allerlei louche praktijken. En Rosco heeft nog een appeltje met hem te schillen.

avatar van ROOSKY
Ik weet het nog goed, m'n ouders kochten in '83 ongeveer een videorecorder en dat was toen sensationeel. Dit was de eerste film die ze huurden, samen met The Dark Crystal, maar die mocht ik niet zien . Op dat moment had ik em gelijk 5 sterren gegeven natuurlijk, zo uitgelaten was ik! Elke willekeurige film had een 10 gekregen volgens mij, maar nu, 22 jaren later, eindelijk een beetje bijgekomen, hou ik het op 2.5*

avatar van Legan
En vallen een hoop klappen in de film, maar toch mis ik de humoristische inbreng van Terence Hill. Zijn sidekick Calà moet er nu voor zorgen maar het is allemaal erg kinderlijk. Een beetje te kinderlijk en dat doet deze zwalkende film uiteindelijk zinken.

4,5 uit 10 (2,5*)

avatar van kirk douglas
de film is bij lange na niet bud spencer,s beste. maar is alsnog gevuld met goed veel klappen. maar dit is duidelijk een kinderfilm.

avatar van Phantasm
Redelijke film, al is ie wel wat te eentonig met al dat boksen.

avatar van thunderball
Deze Bomber sloeg ik destijds over, omdat de fragmenten, die op Tv werden vertoond, al niet veel soeps leken, maar heel eerlijk: op blu ray in het originele Italiaans valt ie mij mee.

Feitelijk is het verhaal een kopie van Bulldozer, maar dan het Amerikaanse Football vervangen door boksen. Zelfs een aantal bijrol spelers vervullen dezelfde soort van rol.

Voor de rest redelijk vermakelijk, met als hoogtepunt de typisch Duitse, of Oostenrijkse dansscène, waarbij Spencer klappen uit deelt aan de slechterik van dit verhaal.

Verder zorgen ook nu weer de gebroeders De Angelis voor een aanstekelijke score met het nummer Fantasy, maar is helaas de parodie op het Rocky theme minder geslaagd.

Een dikke zes, ofwel drie sterren.

avatar van Elchapo
Legendarisch,Bud spencer in een lederhose die tijdens een dansje roscoe dunn elke keer onder zijn hol schopt....4 stars.