L'Eredità Ferramonti (1976)

Alternatieve titel: The Inheritance

Italië

geregisseerd door Mauro Bolognini
met Anthony Quinn, Fabio Testi en Dominique Sanda

In het Rome anno 1880 is Gregorio een man die na jaren hard werken miljonair is geworden. Hij wordt langzaam maar zeker verleid door Irene, die eigenlijk alleen maar geinteresseerd is in zijn fortuin.

Beetje zwaar aan de hand deze film, evenwel goed in scène gezet, die vooral verdienstelijk uitvalt en boeit door het verbluffend acteerwerk van Dominique Sanda.

Het verhaal speelt zich af in 1880. De kleding van de dame op de poster lijkt mij toch van een ander tijdperk...

avatar van Joost1973
Movsin heeft gelijk. Er zijn betere posters. poster l'Eredita Ferramonti

Deze film speelt in Rome anno 1880-1885. Leuk om Fabio Testi eens in een iets serieuzere film te zien. Dominique Sanda acteert goed en ziet er goed uit in deze film. Anthony Quinn speelt een heerlijk onsympathiek personage.