• 8.297.419 stemmen

Geregisseerd door: Frank Coraci

Met onder meer: Adam Sandler, Terry Crews en Jorge Garcia

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot The Ridiculous 6

Tommy 'White Knife' Stockburn (Adam Sandler) is een man die als weeskind is opgegroeid bij een indianenstam. Wanneer hij hoort dat zijn lang verloren vader is teruggekeerd, gaat hij op een avontuurlijke reis door het wilde westen. Dit doet hij samen met zijn vijf halfbroers, waarbij ze beter bekend zullen staan als 'the ridiculous six'.

imageimageimageimageimageimage

Abner Doubleday

Bank Manager

avatar van Ravenstein

Ravenstein

Ik heb me uitstekend vermaakt met deze film! Niet altijd even grappig, maar het was constant onderhoudend. Van de vernietigende kritieken op deze film snap ik niets.

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Ondanks dat Sandler hier wel een enorm irritant typetje speelt, heb ik me uitstekend vermaakt. Buiten de 'white knife' waren vrijwel alle karakters hilarisch. Natuurlijk zit het vol met poep- en plasgrapjes, maar ik kan daar met mijn infantiele humor wel van genieten. Ik heb me werkelijk rot gelachen tijdens de 'uitvinding van honkbal'; geniaal.

Ik begrijp overigens wel waarom sommige mensen deze film niets aan vinden, want de humor moet je eenmaal liggen. Denk overigens wel dat je binnen de eerste 5 minuten al aan ziet komen wat voor film dit is en dat sommigen hem beter op dat moment al af hadden kunnen zetten.

avatar van horizons

horizons

• 2037 stemmen

Leuke komedie-western. De hele bende bij elkaar veroorzaakt een grappige bende van een film. Sterk dat ze Lautner zo weten mee te nemen.

avatar van DiamondsRealDeal

DiamondsRealDeal

Naked Gun is net zo flauw en scoort wel hoog

avatar van Leno

Leno

Pijnlijk ongrappige komedie waarin de vele bekende komedie koppen vooral erg grappig proberen te zijn, met de nadruk op proberen. De humor is ontzettend kindeachtig en leidt eerder tot plaatsvervangende schaamte dan een glimlach. De film duurt daarnaast ook veel te lang.

avatar van xaid

xaid

Leno schreef:

dit dus...

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Een wat merkwaardige verzameling sketches in het Wilde Westen, waarin the usual suspects (o.a. David Spade, Luke Wilson, Rob Scheider) typetjes spelen. Adam Sandler lijmt de boel bij elkaar als witte messenheld die bij een indianenstam opgroeide en op zoek gaat naar zijn verloren gewaande vader. Het is bijna wreed hoe deze westernfilm je in het gezicht spuugt met een productie die er alleszins verzorgd uitziet, maar alleen pijnlijk onleuke grappen maakt over diarreescheten en gemene karikaturen van minderheidsgroepen. Geef mij dan maar de rauwe bonen uit 'Blazing Saddles' (1974) of de ramen uit 'Tampopo' (1985). Ook boertig en flauw, maar met zoveel meer komische timing en sterkere grappen.

avatar van gewoon ikke

gewoon ikke

leuke film, maar zat meer in

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Nog net oké.

Ik ben absoluut geen liefhebber van Adam Sandler. Met een heleboel kompanen, de ene al wat grappiger dan de andere, ligt de focus evenwel niet op hem maar is die wat verdeeld.

Het komt de film ten goede en hoewel de speelduur een minuut of 20 te lang is, kijkt het allemaal vlot weg. De humor is quasi niveauloos en dus ideaal voor een avondje hersenloos vermaak. Taylor Lautner steelt wat mij betreft de show. Dankzij hem heb ik toch een keer of 3 luidop moeten lachen. Dat is 3 keer meer dan verwacht.

2,t

avatar van judgepaddy

judgepaddy

• 2017 stemmen

Gave film die precies geeft wat je verwacht.

In de traditie van Naked Gun, Blazing Saddles en zulks, hoewel deze film in vergelijking met BS toch wel ver achterblijft.

Desalniettemin zijn de grappen goed gedoceerd en een toffe cast die duidelijk lol beleefd aan het meedoen aan deze onzin.

avatar van Elchapo

Elchapo

Als Sandler fan moet ik zeggen dat ook deze weer grappig was....3.5 stars.