The Night Before (2015)

Alternatieve titel: X-Mas

geregisseerd door Jonathan Levine
met Joseph Gordon-Levitt, Seth Rogen en Anthony Mackie

Ethan, Isaac en Chris zijn van kleins af aan vrienden en houden ieder jaar met kerstavond een reünie, een nacht van losbandigheid en hilariteit. Nu ze tegen volwassenheid aanzitten komt er een einde aan deze traditie. Om het memorabel af te sluiten gaan ze op zoek naar het 'Nutcracka bal', de heilige graal van de kerstfeesten.

avatar van mikey
Toch een beetje teleurstellend qua grappen, qua verhaal... en ik stelde me een nutcracker ball voor als een soort van La Grande Bouffe, i.p.v. een suffe house party voor millennials.. Toch voordeel van de twijfel want Seth Rogen had een paar leuke lsd trips.

avatar van horizons
Op basis van de verhalen her en der had ik een film verwacht met meer ranzigheid en slechte grappen. Viel hartstikke mee. Uiteindelijk nog zelfs met moraal op de brave manier.

avatar van Justinw
Rol van Michael Shannon is leuk maar de rest is niet echt om over naar huis te schrijven.

avatar van john mcclane 2
Heerlijke feelgood bromance,die nergens word ondergesneeuwd door vervelende sentiment .
Je hebt Seth rogen nergens zo wappie gezien als hier, en dat wil wat zeggen ,en dat geeft echt een paar hilarische scène’s . De kerk scène was wel de piek. Maar de film heeft naast zijn heerlijke trippy gedrag ook nog genoeg andere humor bieden .
Je weet natuurlijk dat het een kerst film blijft . Dus enig zoetsappigheid is niet te vermijden maar niet de soort om je aan te storen . Minimaal , en het is op zijn plaats .
Micheal Shannon maakt het feest compleet , met een heerlijk eigenzinnige rol .
Kijk met vrienden rond de feestdagen , en je hebt hier een goede aan.
Nu klinkt het wel heel,erg al Een meesterwerk , wat het natuurlijk niet is .
Maar die pretentie heeft het natuurlijk ook niet , moderne luchtige kerst bromance humor film.
In de categorie een 3.5 * .

avatar van WB
WB
Voor het eerst dat ik een drugsgebruikende Seth Rogen echt leuk vond. Hij stal voor mij de show. Geen speciaal filmpje, geen uitschieter, maar gewoon (hersenloos) vermaak.

(verwijderd)
Jammer. Een mislukte poging van een kerst-wegkijker. Nergens boeiend en laat staan grappig. Zoals ik hierboven ook al lees is die zelfs braaf. Ook de sfeer kon me niet echt bekoren, en dat voor een kerstfilm. Film speelt zich veelal af op saaie plekken en de muziek en voice-overs zijn best irritant. Leuke cast voor zo'n film, dat nog wel. Hoopte er een feelgood film bij te schrijven die rond elke kerst te genieten valt, maar helaas.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
kos schreef:
De hele film is een beetje lachen om bad trips. Maar bad trips zijn echt niet zo lollig.

Sja dan kun je nergens meer een comedy over maken. Je kind per ongeluk alleen thuis laten met kerst, terwijl er mensen proberen in te breken, is in het echt ook niet zo lollig.

Hele grappige en vermakelijke film!

avatar van clubsport
kinderachtige grappen ranzige grappen , hoe groffer en platter hoe grappiger lijkt het motto .
Het uitgangspunt was nog best aardig maar de uitwerking verzand in een soort wedstrijd waarin de ene grap nog platter en kinderachtiger moet zijn dan de anderen .
Kerstfilms horen niet zo te zijn lijkt me maar laat mij dan maar ouderwets zijn.
Als ik dit zo kijk dan worden goede kerstflms zoals plains trains and automobiles flink gemist .

avatar van Dr. X
Vannacht samen met een vriend lang gezocht naar een fatsoenlijke film op Netflix. Na lang zoeken en uit pure wanhoop deze maar opgezet, zonder er hoge verwachtingen van te hebben. Maar het viel helemaal niet tegen!

Seth Rogan vind ik een prachtvent en ook deze film wordt in mijn grotendeels door hem en z'n drugsgebruik gered. De kerkscène en de dickpickscène zullen mij nog lang bijblijven, want die waren echt fantastisch. Wij hebben daarbij in ieder geval gejankt van het lachen. Ook de dealer en uiteindelijke organisator van het grote feest was een vermakelijke aanvulling. Verder was het natuurlijk allemaal wat plat en ietwat flauw, maar mij verveelde het in ieder geval geen moment. De hoeveelheid sluikreclame begon op een gegeven moment wel op de zenuwen te werken. De professionele speler was dan ook de minst leuke van de drie vrienden en zijn verhaallijn wist eigenlijk geen moment te boeien. De gastrolletjes van James Franco en Miley Cyrus stelde daarentegen niet teleur, maar ik moet daarbij ook gelijk toegeven dat ik een gigantisch zwak heb voor laatstgenoemde

Al met al een vermakelijk feelgood-filmpje voor op de vrijdagavond, onder het genot van wat biertjes (of zelfs een jointje). Zeker geen hoogstaande komedie, maar er kan voldoende gelachen worden. Alhoewel dat natuurlijk ook een kwestie van smaak is. Wij voelden ons hiervoor (gelukkig) nog niet oud voor!

avatar van Gang_Star
Een vrij grofgebekte komedie over 3 vrienden die voor het laatst gezamenlijk hun kersttraditie willen vieren. Een film onder aanvoering van een partij drugs bij het personage van Seth Rogen, die daarmee de film nog enigszins red. De personages van Gordon-Levitt en Mackie vond ik maar matig en ook de vele bijrollen vond ik niks, met uitzondering de bijrol van Michael Shannon. De film is minder leuk dan ik had verwacht, omdat de vele flauwe en platte humor mij niet geheel kon vermaken. Daardoor begon ik mij al redelijk snel te vervelen en zijn er dan ook weinig momenten geweest waarbij ik kon lachen of gewoon een glimlach op het gezicht had. Voor mij is The Night Before dan ook geen blijvertje voor tijdens de traditionele feestdagen.