Around the Bend (2004)

geregisseerd door Jordan Roberts
met Michael Caine, Christopher Walken en Josh Lucas

Het verhaal wordt verteld van 4 generaties mannen die door het lot worden samengebracht en hierdoor de kans krijgen om een familiedrama uit het verleden uit te zoeken.

Nogal magertjes die trailer

Ik heb gister 15 minuten van deze film gezien, en dit "lijkt" mij een ontzettende goede film jammer dat ik hem niet kon afkijken.. maar dat ga ik binnenkort zeer zeker doen !

avatar van BenicioDelToro
'Mannen van vier verschillende generaties die elkaar jaren niet hebben gezien komen door het toeval bij elkaar. Ze komen achter het verleden van hun familie, wat leidt tot een wonderlijke, verrassende en persoonlijke reis'.

Zo luidt de beschrijving. Het verhaal wordt op een behoorlijk zoetsappige manier uitgewerkt, maar met klasbakken als Michael Caine en vooral Christopher Walken komt regisseur Jordan Roberts ermee weg. Ook de kleine jongen speelt heel behoorlijk, overigens.

3,0 *

avatar van Redlop
Middelmatig drama dat meer lijkt vanwege het inderdaad erg sterke doorleefde spel van Christopher Walken.
Hij won een Award voor deze rol op het filmfestival van Montreal. Terecht denk ik wel, maar veel meer heeft de film niet te bieden. 3*

Deze film werd mede mogelijk gemaakt door Kentucky Fried Chicken....
Deze fastfood kippen toko speelt wel een heel dominante rol in de film. Around the Bend duurt slechts 1 uur en een kwartier en dat is eigenlijk nauwelijks een speelfilm lengte.
(Komt overigens wel steeds vaker voor de laatste tijd)
De relatie tussen de drie personages die opdrachten moeten vervullen komen niet helemaal uit de verf.
Around the Bend irriteert niet, verveelt niet maar boeit ook niet. Verhaal blijft in ieder geval niet hangen.
De sterke rol van Christopher Walken en de de plezierige soundtrack maken het kijken toch nog aangenaam.

avatar van Redlop
Waku schreef:
...Around the Bend duurt slechts 1 uur en een kwartier en dat is eigenlijk nauwelijks een speelfilm lengte.
(Komt overigens wel steeds vaker voor de laatste tijd)

85 minuten duurt ie dus iets langer.

avatar van james_cameron
Ontroerende, prachtig gespeelde tragikomedie, vol treffende momenten. Knap gedaan, zeker gezien de zeer beperkte speelduur; er zit meer emotie in deze film dan in menig epos van drie uur. Uitsluitend voor liefhebbers van het genre natuurlijk, maar ondanks het alom aanwezige sentiment wordt de film nergens klef. En Walken wordt steeds maar beter.

avatar van thomzi50
Prima simpel maar effectieve dramafilm, met erg sterke acteurs, vooral Walken is erg goed, alleen liet het geheel me toch niet helemaal bevredigend achter. Toch net iets te weinig verhaal/ontwikkelingen voor een echt hoge score. Een onvoldoende is het daarentegen ook totaal niet, dus zeker 3*

Met aftiteling duurt de film op 10 seconden na 80 minuten.

Maar toch een mooie film, met inderdaad goed soundtrack

avatar van AGoos
Heel mooi geacteerd filmpje...met de nadruk op PJE,,gezien de tijdsduur...had overigens ook niet langer moeten duren...hikte nogal tegen het melodramatische aan...maar Caine en Walken zorgen er voor dat de 80 minuten geen verspilde zijn. 3*

avatar van TheRisingSun
Aardig filmpje!

Korte film, waar misschien wat meer uitgehaald had kunnen worden als de situaties waar ze in belanden wat interessanter waren en de film daardoor ook wat langer had geduurt. Ik had het gevoel dat door de korte speelduur enkele scenes misschien geschrapt diende te worden en dat daardoor de film nie geheel uit de verf komt.

Ik verveelde me niet, maar dat kwam vooral door het zeer behoorlijke acteerwerk van vooral Walken en in het begin ook van Caine. Jammer dat hij al vroeg in de film aan zijn einde komt!

Voorlopig houd ik het op 3 sterren, maar wie weet bij een herzage...

thedude1975
Vandaag weer eens herbekeken en hij glipt spontaan mijn top 10 in. Prachtig drama, met uitstekende cast, met name Walken, maar ook de andere spelers zijn zeer sterk. Film waarbij ik telkens weer een traantje wegpink. Hij is wat kort inderdaad en als hij langer was geweest hadden de personages verder uitgewerkt kunnen worden, maar lijkt me niet echt nodig. Het verhaal en de geschiedenis komen zo ook goed over.

Matige film waarin een vader na 30 jaar zijn zoon weer opzoekt. Een wat saaie roadmovie over drie generaties vader/zoon-relaties. Hier en daar wel een paar aardige momenten, maar ook wat onevenwichtig en niet alles is even goed uitgewerkt. Ondanks de prima cast (alhoewel de rol van Michael Caine verwaarloosbaar is), slechts 2.5 sterren.

Redelijk film. Meer dan matig maar geen topper.
Goede acteurs, leuk verhaal. Niets spannend, waardoor de film hier en daar wat saai is. Begin en eind gingen te vluchtig.