Condorman (1981)

Verenigd Koninkrijk
Familie / Actie

geregisseerd door Charles Jarrott
met Michael Crawford, Oliver Reed en Barbara Carrera

Striptekenaar en schrijver Woody voert een simpele koerierdienst uit voor zijn vriend Harry, die werkt bij de CIA. Maar tijdens die missie schudt hij enkele vijanden af en al snel komt hij in grote problemen. Hij besluit om zijn stripboek-creatie Condorman tot leven te wekken om het kwaad te bestrijden.

neo (crew)
leuke cultfilm.

vic
hele leuke film. "where does he get those nice toys"

1.5* voor het jeugdsentiment dan maar

avatar van Mischa
Als kleine jochies hebben mijn broertje en ik hem tig keer gekeken, geweldig was ie! Durf hem eigenlijk niet terug te zien, maar ja, barbara Carrera speelt mee, dus wie weet.....

Een drie, for old time's sake

avatar van Ravenstein
Ook ik ben zo iemand die deze Disney-film als kind het einde vond! Vooral de actiescene met de zwarte Porsches en Condorman's overdreven coole wagen vond ik de max.
Voor de rest zaten er toch redelijk wat mindere momenten in, dus ik hou het op een 2,5/5.
Ook even de leuke muziek van Henry Mancini (The Pink Panther) vermelden.

avatar van otherfool
Jeugdsentiment alert!

Per ongeluk ook een paar jaar geleden nog eens gekeken; slecht idee. Enfin, gewoon die ervaring even uitblocken en de film 3,5 sterretjes geven voor de herinnering.

Ik heb overigens ook nog ergens het boekje hiervan liggen...

avatar van eenbengeltje
tja wat moet ik hier nu mee, nog eens uit de oude doos gehaald, maar dan beleef je hem heel anders dan toen .
maar goed niet slecht voor die tijd,

avatar van Legan
Michael Crawford kwam mij al bekend voor en inderdaad. Uit de britse sitcom Some Mothers Do 'Ave 'Em. Leuk om hem weer eens een keer te zien.

Verder is deze film een vermakelijke Walt Disney.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Enorm gedateerd maar destijds ook al niet zo'n beste film. Wat overblijft is zeer gemiddeld vermaak.

avatar van erik1677
Oooh my god, wat heb ik deze vroeger vaak gezien, en was er helemaal idolaat van, ik denk dat ik hem gauw een keer weer kijk.

avatar van erik1677
De 3 sterren blijven gewoon staan, gisteravond weer bekeken, en moet zeggen dat ik er weer zwaar van genoten heb.
En nu natuurlijk ook meer om gelachen heb.
Wat een cult is dit, zoveel jaren na de tijd.
En inderdaad wat een lekker ding die barbara Carrera.
Volgens mij heeft zij ook nog mee gedaan in de ''niet'' bondfilm, never say never again.

avatar van Biosguru
Niet in mijn jeugd gezien, maar net nu prima vermaak hoor. Cheesy dat wel.

avatar van MovieMind
Wat heb ik deze film vaak gezien als kleine jongen
Minimaal 2 sterren omdat ik er toen zo van genoten heb.

Een soort van kruising tussen 'James Bond' en 'The Pink Panther', helaas in geen van de twee opzichten geslaagd.

1,5 ster

avatar van mrklm
Michael 'Some Mothers Do 'Ave 'Em' Crawford is natuurlijk ideaal gecast als een Amerikaanse stripschrijver (inclusief weinig overtuigend accent) wiens stripfiguur "Condorman" als codenaam wordt gebruikt in communicatie omtrent een Russische overloper met de bijnaam 'The Bear' [Barbara Carrera]. De film weet het bedenkelijke niveau van bovengenoemd plot niet te evenaren en is gefilmd, geregisseerd en gemonteerd als een James Bond-vehikel door Buurtvereniging 'De Punt'. De special effects... tja...*zucht*.