À Cause d'un Garçon (2002)

Alternatieve titel: You'll Get Over It

Frankrijk

geregisseerd door Fabrice Cazeneuve
met Julien Baumgartner, Julia Maraval en Jérémie Elkaïm

Vincent, 17 jaar, is een jongen met een dubbelleven. Op school blinkt hij uit in zwemmen en met zijn beste vriend Stéphane en zijn mooie vriendin Noémie kan het leven voor Vincent niet mooier zijn. Niemand weet echter van zijn geheime relatie met een man. Vincent zit nog flink in de kast. Dan komt er echter een nieuwe leerling op school die het leven van Vincent flink door elkaar schudt.

avatar van Bas17
Cliche filmpje, standard scriptje (populaire jongen blijkt homo te zijn, mensen komen erachter, hij wordt niet geaccepteerd, maar aan het einde toch), maar op zich niet heel slecht

avatar van alec
Bas17 schreef:
Cliche filmpje ...

Ik deel je mening volkomen. Het verhaal komt maar niet van de grond en het is allemaal iets te braaf. De acteurs doen het overigens wel leuk maar het overtuigd niet echt.
Een *2.5

Een van de betere coming of age verhalen die ik de laatste tijd gezien heb. Steekt met kop en schouders boven bijvoorbeeld 'Ma vraie vie à Rouen' uit en is wel een beetje vergelijkbaar omdat het in beide films over jonge sporters gaat. Gevoelig, mooi en geloofwaardig geschreven en geregisseerd en prima geacteerd. Julien Baumgartner zit een goede rol neer vol expressie.

avatar van Darbie
Gaap, gaap.....,....gaap....