Paris Holiday (1958)

Verenigde Staten / Zwitserland
Actie / Komedie

geregisseerd door Gerd Oswald
met Bob Hope, Fernandel en Anita Ekberg

De Amerikaanse komediant Robert Hunter (Hope) zit in een luxe vliegtuig richting Frankrijk samen met zijn Franse contra partner Fernydel (Fernandel). Ze willen contact leggen met de blonde diplomate Ann McCall (Hyer). In de tussentijd volgen ze de net zo goed gevormde blonde en mysterieuze Zara (Ekberg).

Dick2008
Mislukte komedie die nog wel aardig van start gaat maar daarna snel achteruit gaat met gekke bekkentrekkerij van Hope. Over Fernandel zal ik het dan maar niet hebben, ben daar ook nooit een liefhebber van geweest. Verder een aantrekkelijke Anita Ekberg en Martha Hyer. Maar het is een film die de tweede keer nog niet wil en denk louter voor Hope/Fernandel- fans. 2.0.