La Fuga degli Innocenti (2004)

Alternatieve titel: Hidden Children

Italië
Drama / Oorlog
200 minuten / 116 minuten (korte versie) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Leone Pompucci
met Ken Duken, Max von Sydow en Ennio Fantastichini

Vier Joodse kinderen, die uit angst voor de Jodenvervolging van het Nazi-regime naar Palestina proberen te vluchten, arriveren in een opvangkamp in Noord-Italië. Daar komen ze samen met een andere groep vluchtelingen . Door weer en wind onder erbarmelijke omstandigheden leggen zij honderden kilometers te voet af, waarna ze onverwacht op de Duitse en Italiaanse bezetters in Joegoslavië stuiten.

Deze film komt zeer ongeloofwaardig en ook amateuristisch gemaakt over.
In het begin van de film is er een scene waar een zoon zijn vader nog gaat spreken terwijl hij al achter het prikkeldraad zit om te worden gedeporteerd, en men laat de zoon zomaar gaan ??? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk in de realiteit toen.
En al geloof ik best dat er tijdens de oorlog organisaties hebben bestaan zoals in deze film worden getoond, namelijk groeperingen die Joodse kinderen uit de handen van de nazi's hebben gered, dan wordt het hier wel op een manier getoond die me al wat te makkelijk lijkt.
Deze film wordt ook al eens vergeleken met 'Schindler's List', en dat is zeer onterecht hoor...
Ik heb de 200 minuten versie bekeken, en ik heb zo'n vermoeden dat de kortere versie van bijna 2 uur nog te lang is.
Neen, echt boeien kon deze film me niet, al is het dan een van m'n favoriete onderwerpen.
En de film is dan nog helemaal in het Italiaans, het had maar een kleine moeite geweest vind ik om de Duitsers hun moedertaal te laten spreken.

avatar van safetyposter.nl
Ik heb al heel wat films gezien over de joodse vervolging in 40-45 maar dit is veruit de minste.
Amateuristisch is de beste omschrijving voor dit broddelwerkje.
Alleen als je een die-hard fan bent van dit genre ( vergeef me mijn slechte woordkeuze ) haal je het einde van dit vlucht epos.

Een halve ster voor het verhaal.

Wat een baggerfilm zeg!
Lijkt wel een amateuropname van iemand die een keer een filmpje wilt maken...en duurt veeel te lang, had ook in 35 minuten gekunt.

ROnduit: Drama....

sterren kan die op zijn buik schrijven:p

avatar van AmazingPP
Het is allemaal wat rommelig in elkander geflansd en het doet allemaal zeer amateuristisch aan. Toch vindt ik vergelijking met Schindler's List niet zo verwonderlijk, want het gaat toch om een man die een groep Joden probeert te redden van de concentratiekampen, alleen zijn het hier kinderen. Dus die vergelijking wordt dan snel gemaakt, maar deze serie kan nog niet tippen aan de eerste tien minuten van Schindler's List. Waar ik me ook aan ge-ergerd heb is in 1 van de laatste scenes, waar de hoofdpersoon met een jongetje in zijn armen staat te smeken of ze de grens over mogen. Let eens op het jongetje: die ligt helemaal in een deuk! Erg smakeloos... 2 *

avatar van valerio2003
ik vind dit een hele mooie serie,er zitten wel wat minpuntjes aan zoals het alleen spreken van italiaans ,de duitsers hadden inderdaad beter duits kunnen praten maar dat heb je in een land waar alles nagesynchroniseert wordt verder kan je het inderdaad niet met schindlers list vergelijken dat is gewoon veeeel beter
maar slecht vind ik dit absoluut niet

Bart Simpson
Ik heb deze film (miniserie) een lange tijd geleden gezien. Gisteren heb ik de film: ''The Children Of Huang Shi'' gezien en die leek erg veel op deze film. Alleen hier gebeurt het in Europa en in de andere film in China.

Deze film is absoluut niet beter dan: The Children Of Huang Shi
maar het is wel een heel erg mooie film.

avatar van OliverDogg
Kan me gewoon niet boeien, heb hem met tegenzin uitgekeken.

avatar van 606
Speelduur is eigenlijk te lang maar het verhaal is goed.
Het verhaal kende ik niet en eindelijk is eens wat over de kinderen in de tweede wereldoorlog.
Acteren was ook goed alleen dat alles italiaans gesproken is was jammerlijk.

3,5 ster

ipman-99
"La Fuga Degli Innocenti." ... " !!!

Aardig !!! 'Hidden Children' is een Italiaans Drama dat zich afspeelt tijdens
de 2-de Wereldoorlog. Deze film kreeg inderdaad heel wat kritiek te verwerken ..., met name dat
de Duitsers ook hier Italiaans spreken ! Dit is niet de eerste film en de laatste die dit hanteert, en ga zeker deze film daarom niet afbreken. Dat deze film langzaam opbouwt is dan weer in mijn ogen zijn sterke punt ... ! Dit gaat niet om de hoeveelheid kogels die per minuut moeten afgevuurd worden, maar om een aantal kinderen die buiten schot werden geprobeerd te houden van de gruwel van de oorlog. Meeslepend Drama-verhaal dat zich weet af te spelen in Italie tijdens WO II !

Tarkus schreef:
Deze film komt zeer ongeloofwaardig en ook amateuristisch gemaakt over.

Hoewel dat bepaalde dingen in de film ongeloofwaardig zijn, is de film op zich me beter bevallen deze tweede keer.
Maar een heel goede film zal het wel nooit worden...