Sluzhebnyy Roman (1977)

Sovjet-Unie
Komedie / Familie

geregisseerd door Eldar Ryazanov
met Andrei Myagkov en Alisa Frejndlikh

Anatoli Yefremovich Novoseltsev werkt in een bureau voor statistiek, waarvan de directrice een bazige, onaantrekkelijke vrouw is. Een oude vriend van hem, Yuri Grigorievich Samokhvalov, die benoemd wordt tot assistent directeur, wil Novoseltsev afdelingshoofd maken, maar Ludmila Prokopievna Kalugina weigert. Samokhvalov adviseert Novoseltsev dan om eens voorzichtig te flirten met de baas.