Chin Gei Bin 2: Fa Dou Daai Jin (2004)

Alternatieve titels: The Huadu Chronicles: Blade of the Rose | The Twins Effect 2

Hongkong
Actie / Avontuur

geregisseerd door Patrick Leung en Corey Yuen
met Charlene Choi, Gillian Chung en Donnie Yen

In het "vervolg" op de film 'Twins Effect', zijn Helen en Gypsy twee strijders van een land waar alleen vrouwen wonen met één missie voor ogen: het overheersen van de mensheid. De keizerin maakt zich echter zorgen over de profetie die beweert dat er een jonge prins geboren zal worden die het mannelijke regime zal herstellen.

avatar van jackie chan
Ik heb deze film nóg niet gezien.

Ik hoorde dat de zoon van Jackie Chan er een rol in speelde.

Redelijk.

Niet echt een vervolg, wel dezelfde personages in een andere setting en in een ander verhaal. Beetje vreemde rol van Donnie Yen en een nog vreemdere battle tegen Jackie Chan. Heeft maar weinig met de film te maken verder maar is wel een hoogtepuntje, hoewel het gevecht een aardig laf einde kent.

Verder is het wel een redelijk geinig avonturenfilmpje, al is de CG bij momenten echt niet om aan te zien. Jammer want sommige van de traditionele effecten zien er wel erg leuk uit. Je ziet alleen erg goed wanneer er naar CG geschakeld wordt, toch wel pijnlijk.

Een serieus verhaal zit er niet in, maar het kijkt wel vlot weg en al bij al is het aardig vermaak. Als vervolg redelijk loos, als gerelateerde sequel toch wel jammer dat de setting niet echt leuk is. Als losstaande film uiteindelijk wel redelijk.