High School Confidential! (1958)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Jack Arnold
met Russ Tamblyn, Mamie Van Doren en John Drew Barrymore

Een stoere knul schrijft zich in op de middelbare school en baant zich een weg naar de top van het plaatselijke drugsmilieu. Ondertussen probeert één van zijn leraren hem weer op het rechte pad te krijgen, maar dat mislukt schromelijk. Bovendien probeert zijn tante hem te versieren, maar de jongen is te gefocust op het opbouwen van zijn imperium om op haar avances in te gaan.

Dick2008
Stomme film met en over opstandige en stoere pubers, als dat je aanspreekt moet je zeker kijken anders kan je hem wel laten liggen. Gezien de muziek en de titel zal het wel voortborduren op Jerry Lee Lewis succes van destijds. 2.0

avatar van Biosguru
Leuk tijdsbeeld met Rock&Roll en een hysterische angst voor weed. Geregisseerd door Jack Arnold, die altijd perfect de tijdsgeest aanvoelt. Zeker kijken als je van Highschool tropes houdt, ze zitten er allemaal in. Voor een B film, erg fijn camerwerk. En erg leuk om Jan Sterling te zien.