Deuces Wild (2002)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Scott Kalvert
met Stephen Dorff, Fairuza Balk en Johnny Knoxville

De broers Leon en Bobby zijn leden van een straatbende in Brooklyn, genaamd Deuces. Hun broer is overleden na een overdosis enkele jaren geleden, en de gang is vastbesloten om hun buurt vrij te houden van drugs. Een andere bende, de Vipers, is een mogelijk gevaar voor dit streven.

28 BERICHTEN3 MENINGEN
geplaatst op 17 januari 2003, 22:38 uur, permalink
Allemaal óf net niet óf te net té.

het verhaal was maar matig. de acteurs waren matig.

de gevechtscenes waren te overdreven. de dialogen en characters overdone.

daarbij was het behoorlijk gejat van A Bronx Tale. enorme gemiste kans.

geplaatst op 18 januari 2003, 0:03 uur, permalink
Deze ga ik zeker zien als hij in de videotheek komt, klinkt interessant.

Heeft Knoxville een grote rol in deze film?

geplaatst op 14 mei 2003, 0:17 uur, permalink
Is hij al in de videotheek toevallig?

avatar van Banjo
geplaatst op 1 juli 2003, 0:50 uur, permalink
ja maar idd een matige film!
waar totaal geen vaart in zat.
het acteren ook niet altijd even sterk was
en met een redelijk verhaal.

2 sterren

geplaatst op 20 juli 2003, 14:12 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik vond de film erg matig en viel me erg tegen, het verhaal op de hoes leek me wel aardig... Maar dan bijna aan het eind dan wordt Leon aangevallen door die man uit de gevangenis en wordt hij bijna afgeslagen. En dan het zeer bekende stukje, je ziet een flashback van Leon zijn broertje die overleed aan de gevolgen van drugs. Even later kan bijna zonder problemen die man aan.... dit is bekend uit verschillende typische actiefilms, vooral die van bruce willis.... Al met al een clichématige film. Omdat de acteer prestaties van johny knoxville nog wel redelijk waren geef ik hem 1.5 ster

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
geplaatst op 12 augustus 2003, 20:39 uur, permalink
Scott Kalvert kan maar beter stoppen. The basketball diaries was al matig, maar nog veel beter dan dit prul.

avatar van jassonn
geplaatst op 25 januari 2004, 11:14 uur, permalink
Gisteren gezien,en op zich best leuk gedaan.Maar zoals eerder al gemeld is het verhaal niet sterk genoeg om de film boven een standaard werk uit te tillen.Te veel cliche's en te weinig vaart. 2 *

geplaatst op 8 maart 2004, 16:15 uur, permalink
flicks schreef:

Knoxville heeft nouwelijks 2 regels text....

avatar van moviefreak#1
geplaatst op 26 april 2004, 13:21 uur, permalink
Knoxville zit inderdaad amper in de film :s
Voor de rest was het een hoopje gejat werk en een bij elkaar geraapt zooitje acteurs.
Niets bijzonders derhalve.

avatar van Naomi Watts

geplaatst op 25 augustus 2004, 18:46 uur, permalink
Ik denk eraan om hem aan te schaffen maar weet iemand of James Franco een grote rol heeft?? anders is er geen factor die mij aantrekt om deze film aan te schaffen.

geplaatst op 1 juni 2005, 18:12 uur, permalink
die film probeert teveel op a bronx tale te lijken

geplaatst op 28 september 2005, 21:59 uur, permalink
goeie production design dit maakt het leuk om te kijken!

hier kan the thin red line nog wat van leren!

james.dean
geplaatst op 29 september 2005, 22:45 uur, permalink
Is toch geen verkeerde film. Is geen hoogstande film met een sterk verhaal, maar gewoon een leuke bende film.
Waar toch ook wel wat spanning bij zit. En het belangrijkste is dat hij lekker weg kijkt.

geplaatst op 15 januari 2006, 17:13 uur, permalink
De film lijkt wel een kopie van meerdere eerder verschenen actiedram's.

Maar verder is het redelijk onderhoudend.

avatar van pjutter
geplaatst op 27 juni 2006, 18:57 uur, permalink
echt een waardeloze film met een slecht verhaal.
kon me werkelijk geen 1 minuut boeien, en het verhaal raakt je gewoon niet, je voelt geen moment mee met de hoofdpersonen en wordt daardoor heel erg saai.

PIETJE PUNK:
wat heeft Thin Red Line met deze film te maken?
naast dat ze allebei slecht zijn?

geplaatst op 3 januari 2007, 8:34 uur, permalink
goede film , goed verhaal wist mij erg te boeien

avatar van helleke
geplaatst op 6 januari 2007, 23:24 uur, permalink
Leuk om eens gezien te hebben maar meer ook niet.
Weinig geloofwaardig op sommige momenten.
De acteerprestaties waren ook geen top.
Ik geef hem 2,5 sterren.

avatar van Sergio
geplaatst op 23 maart 2007, 15:00 uur, permalink
Beroerde film.
Alles was slecht het decor, acteren (als je het zo mag noemen) het verhaal.
2 euro voor betaald en dat is duur voor een onderzetter.

veron35
geplaatst op 27 januari 2008, 8:26 uur, permalink
Een paar slechte senes. Veel mensen acteerde slecht, maar dan heb je het slechte wel gehad. James Franco had gewoon een grotere rol moeten hebben. Hij stak er met kop en schouders in zijn kleine bijrol bovenuit. Stephen Dorff vond ik ook heel goed. Gelukkig had hij wel een grote rol. Mat Dillon is ook altijd wel redelijk. Het is een leuk en goed verhaal. De gevechten waren ook goed gedaan. En de decors zijn gewoon best goed. Wat vind je er zo slecht aan Sergio? Fairuza Balk zag er trouwens hier veel beter uit dan in American History X.

Leuke combinatie van American History X en West Side Story. Maar hij haalt nergens het niveau van die 2.

geplaatst op 24 september 2008, 20:23 uur, permalink
Met dit verhaal kon je veel en veel meer doen.....

Met moeite 2.5*

avatar van Rebel80
geplaatst op 17 maart 2009, 0:29 uur, permalink
Jammer dat je geen video kan linken anders had ik een leuke van Walter van Jef Dunham voor jullie.

Nagggg nag nag nag nag

Niet supergoed, niet super slecht, maar als het je genre is, prima naar te kijken.

avatar van gijs (-.-)
geplaatst op 16 mei 2009, 13:01 uur, permalink
mooie film mooi sfeertje. maar hoe overduidelijk was het dat het begin was overgenomen van a bronx tale zelfs het liedje voor de rest een leuke film om naar te kijken

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
geplaatst op 29 november 2009, 17:13 uur, permalink
Quote van me uit 2003:

starbright boy schreef:

Sindsdien heeft Kalvert geen film meer geregisseerd. Volgens mij leest hij mijn berichten.

orbit
geplaatst op 9 mei 2010, 0:12 uur, permalink
Best aardig filmpje over straatbendes uit de jaren 50.. verder weinig meer over te zeggen.

avatar van 606
geplaatst op 14 mei 2010, 12:19 uur, permalink
Redelijke film maar niet bijzonder, is allemaal wat standaard.
De jaren 50 sfeer is wel goed gedaan.
De gevechten in het donker was net te donker.
Acteurs zijn ook best redelijk.

3 sterren

avatar van MiSs CrY bAbY
geplaatst op 25 maart 2011, 22:19 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Gewoon een film om lekker weg te kijken, meer niet. Houd zelf altijd wel van de 50's sfeer en 50's muziek en die was wel leuk gekozen bij de film. Heb daar eigenlijk meer van genoten, dan van de film zelf.

Verder aardig geacteerd, niet boven gemiddeld. Jammer ook dat het zo gejat is van bepaalde films. Ik zag op een gegeven moment zelfs een stukje voorbij komen dat me sterke flashbacks gaf naar Streets of Fire.

Vanwege de muziek en de setting toch nog 3*

avatar van daxclusive
geplaatst op 24 juli 2011, 0:58 uur, permalink
Toppe film, verhaal ligt me goed in de smaak.
Daarnaast spelen er goede acteurs in mee.
Voor weinig lange tijd geleden bij Mediamarkt meegenomen, zonder al te hoge verwachtingen.
Toch na lange tijd in de kast te hebben gestaan is hij al 3x herzien en verveelt geen moment.

geplaatst op 27 juli 2015, 12:25 uur, permalink
Van dit gewelddadige en tegelijk melodramatische straatbende verhaal, dat zich afspeelde in Brooklyn, New York, jaren vijftig, was de eerste helft veelbelovend en onderhoudend, maar daarna werd het allemaal te opgezwollen en verzandde de film in clichés. Daarnaast vond ik de dialogen allerbedroevends. De cast speelde prima, in het bijzonder Stephen Dorff.