Lumaban ka, Satanas (1983)

Alternatieve titel: Killing of Satan, The

Filipijnen
Fantasy / Horror

geregisseerd door Efren C. Piñon
met Cecile Castillo, Charlie Davao en Paquito Diaz

Een man wordt uitverkoren door zijn dode oom om kwade krachten, zoals "The Prince of Magic", die stralen uit zijn handen kan schieten, te bevechten. Zijn uiteindelijke doel is een magisch gevecht met Satan.

JackTorrance
Deze film heb ik al 10 keer BIJNA gehuurd en dus nog nooit gezien.
Zal wel ontzettende ouderwetse krap zijn, maar wellicht toch leuk?
Iemand meer info hierover?
Ik kan hem inmiddels niet meer huren, want hij was er aleen op video in Rotterdam en nu woon ik in Utrecht EN heb geen videorecorder meer

Charles Manson
dito vraag: iemand deze wel eens gezien?

avatar van beavis
ondanks de knullige uitvoering zit deze film vol fantastische ideeen en van die coole ouderwetse laser-achtige special effects, vandaar nog een half puntje extra. heb me zeer vermaakt.

avatar van kirk douglas
zeer leuke film.
de dub was weer eens beroerd maar door de vele slechte special effects en het vreemde verhaal vol met toverkrachten zombies slangen en gevechten best de moeite om een keer te gaan kijken.

avatar van zombie
Jammer, ik had hier toch iets meer pulp verwacht.
De eerste helft van de film gebeurt er niet zo bar veel. De Engelse dubbing is ook even wennen, aangezien de klemtoon vaak verkeerd wordt gelegd. Als er eindelijk wat meer speciale effecten worden ingezet, is het vooral lachen om satan die rechtstreeks uit het Brabantse carnaval lijkt te zijn ontsnapt. In zijn rode pyjama inclusief staart, hoorntjes en 'gevreesde' drietand (van aluminiumfolie) maakt hij onze held Lando het leven zuur. Helaas zitten bijna alle toffe scenes ook al in de trailer waardoor de verrassing er een beetje vanaf was.

avatar van Chainsaw
Ooh man, dit was fun. Ongelofelijk slecht, maar ook ongelofelijk veel fun. Deze horrorfilm uit de Filipijnen is heerlijk amateuristisch in elkaar gezet met idiote kostuums en heerlijke domme effectjes. Toegegeven, als de film focus legt op het drama, wordt het een beetje vermoeiend, maar zodra onze besnorde held in spijkerjasje aan het vechten gaat, is het om te gieren. Met zijn stok neemt hij het op tegen allerlei mannen, inclusief dus meneer Satan himself. Soms zit er werkelijk waar geen gang in de film en kijken we minutenlang naar twee personages die elkaar weer heel lang aankijken. Maar deze ellenlange, bijna niet door te komen momenten worden goedgemaakt met alle hilarische gevechten, compleet met 'pieuw, poef, pow' geluidjes.

2,5 sterren.