ad

Genre: Horror

Alternatieve titel: Berserker: The Nordic Curse

Geregisseerd door: Jefferson Richard

Met onder meer: Joseph Alan Johnson en Beth Toussaint

IMDb beoordeling: 4,4 (655)

Releasedatum: 4 juli 1987

Over Berserker

"It's too late to run. There's no time to scream... Just close your eyes and pray to die."

Zes tieners worden in het bos opgeschrikt door een berseker, een Viking-strijder die de tieners een voor een op brute wijze wil vermoorden.

image

avatar van djelle

djelle

Oninterressante noch amusante film vol clichés en slechte fx. Het verhaal was erg zwak, de uitwerking ondermaats. Vol oersaaie alsook inhoudelijk zwakke scenes en af en toe veel te brave horror. Geen spanning, geen goeie dialogen... Niks maar dan ook niks is de moeite waard deze film te bekijken. Het is zodanig saai dat je zelf niet kan lachen met de ondermaatse acteerprestaties of stomme verhaallijn of wat dan ook. Flater van jewelste... 0,5

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Heb ik ooit gezien op video, maar weet er niets meer van.

avatar van Diekmans

Diekmans

Low-budget horror. Laat je vooral niet misleiden door de hoes van de DVD. Lijkt wel of ie in de achtertuin van de regisseur is geschoten. Slap verhaal, slecht dialogen, genante speciale effecten, echt een dvd om om fastforward play te bekijken. Zelfs als parodie op de slasher niet om aan te zien.

avatar van Vascago

Vascago

Snap echt de kritiek hier niet. Er word geklaagd over de slechte acteerprestaties. Wat had je dan verwacht? Oscarwinnend materiaal? Noem eens 3 slashers waar het acteerwerk wel goed is. Niemand kijkt toch een slasher voor de acteerprestaties. Wat wel van belang is: Sfeer, aantal bloederige kills, domme dialogen en acties van de 'hitsige" tieners en een fijne soundtrack. Vooral het 1ste, 3e en 4e punt vond ik best goed hier. Lekker campy sfeertje, tieners zo dom als het achtereind van een varken en een lekkere 80's (hard-)rock soundtrack.

De kills hadden wat beter verdeeld kunnen worden en wat meer ook. Qua gore viel het me nog alleszins mee. De film zit boordevol cliche's en was inderdaad slecht. Maar wel op een leuke manier.

Het plot deed me erg aan The Burning en vooral Madman denken. Tieners bij een kampvuurtje die een eng verhaal vertellen dat dan ook nog gebeurd.

Prima vermaakt met dit werkje.

avatar van perceived

perceived

Vascago schreef:

Prima vermaakt met dit werkje.

ik snap de kritiek wel. Je moet er maar net van houden, dit soort filmpjes, want echt 'GOED' is dit natuurlijk allesbehalve...

Ben het verder nagenoeg met je standpunten eens. Anderzijds vond ik het aandeel aan saaie, nietszeggende stukken in Berserker zo groot, dat ik het uiteindelijk toch nog een behoorlijk slappe hap vond. 4/10*