Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood (2002)

Komedie / Drama

geregisseerd door Callie Khouri
met Sandra Bullock, Ellen Burstyn en Ashley Judd

Siddalee is het excentrieke gedrag van haar moeder zat. Ze verhuist en nodigt haar moeder niet uit voor haar bruiloft. Later ontvangt ze het dagboek van haar moeder. Het dagboek bevat al haar herinneringen vanaf de jaren 30.

Dit lijkt me wel wat!

Gewoon een gezellige wijvenspeelfilm met een leuke cast. Leuk om te huren.

Afgelopen nacht deze film gezien tijdens Viva's Filmnacht. Wat een leuke film zeg. Wel een enorme vrouwenfilm en er liep een jongen voor mij de zaal uit die het een zaadfilm met een hoofdletter z vond. Maar die had misschien toch al niks te zoeken bij een viva's filmnacht imho.
Heerlijk al die vrouwen met elkaar, en een paar mannen die niks van die vrouwen snapten, maar wel hun best deden. Tissues zijn niet overbodig. Ook zitten er een paar hele grappige momenten in. Een aanrader voor alle vrouwen dus!

O, en trouwens, ze heeft helemaal niet het dagboek per post ontvangen. Dat krijgt ze op een hele andere manier!

avatar van Jordy
Jordy (admin)
okee heb het verhaaltje aangepast

Wel een aardige film, maar zeker geen film die thuis hoort in de bioscoop!! Typische vrouwenfilm om te huren op DVD...2 *

de combinatie drama/komedie werkt toch vaak niet

avatar van TheRisingSun
Wat een heerlijke film! Misschien een typsiche vrouwenfilm,maar mij kon hij toch ook zeker wel bekoren hoor. Een verhaal dat gewoon erg leuk wordt uitgewerkt. Daarbij spelen de drie Ya Ya vriendinnen zo grappig,dat ik af en toe echt goed heb moeten lachen,want er komen echt komische stukjes in voor. Ook leuk om Angus MacFayden te zien als Connor,de verloofde van Bullock in de film. Ik herkende hem eerst niet,zonder baard,maar wat later hoorde ik aan zijn stem dat het Robert de Bruce was uit Braveheart. Echt vreemd om hem dan in zo'n rol in zo'n film te zien,erg grappig!
De film is mij ook zeer goed bevallen!

3,5 ster

avatar van predator
Leuk vermaak voor de dames.

avatar van Wheely5
Ohhh ik krijg er al helemaal zin in ! Mijn recorder loopt vanavond hoor !

avatar van soom
Wheely5 schreef:
Ohhh ik krijg er al helemaal zin in ! Mijn recorder loopt vanavond hoor !
en wat vond je ervan?

avatar van Wheely5
Heerlijke film ! (heb hem net pas bekeken) vooral ook leuk om proffesor McGonagal eens zonder puntmuts te zien. Wat een heerlijke humor in deze film zeg ! En toch een bloedserieus verhaal. Prachtig !

avatar van soom
Mooie film. Uitstekende rollen van Sandra, Ellen, Ashley. Je moet ervan houden, en ook hier geld: Je aandacht erbij houden. Je kan niets missen, anders snap je de film niet.

Sandra Bullock speelt de rol die je van haar gewend bent. Het lieve buurmeisje. Dit is dus eigenlijk een rol die echt steeds word herhaald door haar. Echt typecasting vind ik.

De laatste scenes vond ik wel grappig, waren goed bedacht.

Callie Khouri deed de regie, en dat deed ze goed. Zeker voor iemand, die maar 1 film heeft geregisseerd.
Dialogen waren goed, muziek paste bij de scenes die er werden gedraaid.

Topfilm. Maar ik kreeg er geen goed gevoel bij, als ik heel eerlijk ben.
Of dat de bedoeling is, of niet van de makers weet ik niet.

Een film hoort me een beetje na te laten denken over situaties die extreem zijn, vind ik. Hetgeen hier dus wel gebeurde.

Moeders en dochters zouden deze samen moeten kijken. Ikzelf had graag willen zeggen, wat Siddalee aan het einde tegen haar moeder zegt. Had ik dat maar wat vaker tegen haar gezegd.

Als je in de clinch ligt en het gedrag van je moeder niet goed snapt, is het belangrijk om met elkaar te praten en erachter te komen, wat de reden is dat je het niet kunt vinden. Vind ik.

Of is dit een spoiler?

De rol van Connor Mcgill is de meest belangrijke van de hele film, na die van Siddalee en Viviane. Dat vind ik althans.

Ik meende ook James Garner en Gena Rowlands te herkennen.

avatar van Purmerend
Meer drama dan komedie, maar goed. Een echte vrouwenfilm met een stel prima acteurs. Alleen vond ik het vrolijke einde wat te kort. 2,5*

Een heel goede film

avatar van Norma
Zalige film; kleurige plaatjes, een onderhoudend verhaal en zo nu en dan grappige scenes, met name die met Maggi Smith en de andere ya-ya sisters.

avatar van D-ark
Aardige chickflick die na ongeveer anderhalf uur gaat vervelen.

avatar van dyantha
hijs gwoon leuk

avatar van Najade
Ik heb gelachen, paar traantjes gelaten, was geschokt, was blij. Mooie drama/komedie! Een dikke 4

avatar van notorious_kim
Een beetje een teleurstellende film. ik ben steeds te vinden voor een prent met Sandra Bullock, maar deze film mistte overtuigingskracht. Nochtans is dit een soort van film die ik zeer graag zie. De uitwerking van de film zorgt ervoor dat deze vaak saai en langdradig is. Na het eerste half uur was ik meer geïnteresseerd in de spullen die in mijn kamer rondslingerden dan in het verhaal. Ik heb mezelf er moeten van weerhouden om hem niet af te zetten.
De reden van mijn toch nog vrij hoge beoordeling is de inbeeldzetting en de cast. Hier en daar heb ik eens een tof shot gezien waardoor mijn aandacht gegrepen werd. De cast was verbluffend, zou het verhaal beter in elkaar gestoken zijn, was dit wellicht een groot succes geweest. Zowel de kindercast als de volwassenencast bracht iets extra's aan het anders zo oppervlakkige saaie verhaal.

avatar van Katharina
Origineel verhaal!

avatar van kanjertje
Zeker geen slechte film maar moeilijk te volgen door de voortdurende flash backs en het groot aantal personages vroeger en nu.
Toch net een 3

avatar van missl
Een dochter komt in opstand tegen haar moeder, zij wordt dan ontvoerd door een groepje vriendinnen van haar moeder, om aan de hand van een plakboek haar moeder beter te leren kennen. Kijkt lekker weg en er gebeurd niets wat je van tevoren niet aan kan zien komen. Leuke cast maar de komedie is ver te zoeken.