The Choice (2016)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Ross Katz
met Benjamin Walker, Teresa Palmer en Maggie Grace

Travis Parker heeft alles wat een man zich maar kan wensen: een goede baan, trouwe vrienden en een droomhuis in een kleine stad in North Carolina. Hij is ervan overtuigd dat een serieuze relatie met een vrouw het goede leven enkel in de weg zou staan. Tot Gabby Holland haar intrek neemt in het huis naast het zijne. Ondanks Travis' pogingen om vriendelijk te zijn, lijkt ze zich voortdurend aan hem te ergeren.

avatar van DeCol
Typische Nicolas Sparks.

Meestal kan ik zijn verfilmingen nog wel kijken en heel soms is het wel goed zoals The Notebook. Komt dan vaak door de acteurs en zo is het hier ook wel het geval. De familie Parker (Travis, zijn vader en zus) en Gabby worden met charisma vertolkt. The Choice is een erg zoetsappig verhaal en er zitten de gebruikelijke clichés in, maar dat stoorde me niet zo. Wat me wel stoorde is hoe het verhaal wordt afgeraffeld na de bruiloft. Ze krijgen kinderen, kinderen groeien op (overige personages inclusief honden blijven er allemaal hetzelfde uitzien), het ongeluk en het wonder. Geen idee hoe het in het boek is geschreven, maar hier hadden ze wat meer tijd voor moeten nemen.

Ik ben niet vies van romantische en/of sentimentele kitsch en de verfilmingen van de boeken van Nicholas Sparks kan ik doorgaans derhalve best verdragen, maar dit is wel heel erg. De film begint op zich nog wel aardig om ergens halverwege dusdanig te ontsporen dat het glazuur van je tanden springt. Dat Tom Wilkinson zich heeft laten strikken voor deze film doet zijn reputatie bij mij geen goed.

avatar van K. V.
Deze film eens meegebracht en vond het eigenlijk wel een goeie film, behalve dan het einde. De film verveelde niet en de film zag er prima uit. De cast vond ik niet slecht, maar er echt uit springen deze ze niet.
Jammer van het einde, mocht hij anders geëindigd hebben, kreeg hij wel een half punt meer.

avatar van ziggy06
Ik ben weer verliefd geworden op Teresa Palmer na het zien van deze film...

Ik mis het kennelijk, want ik snap niet waar deze film punten voor krijgt. Om te beginnen is er eigenlijk geen verhaal in de eerste helft. Alles loopt zoals je verwacht en als er dan een verhaal komt is dat zo afgeraffeld dat je niet meer kunt meeleven met de hoofdpersonen.
Daarnaast erger ik me er aan dat als zij nee zegt, hij reageert alsof ze nog geen beslissingen kan maken en doorgaat tot er een ja komt.

Afgeraffeld.

Zoals in de meeste verfilmingen van Nicholas Sparks wordt en veel aandacht besteed aan het scheppen van een fijne chemie tussen de hoofdpersonen. Ondanks dat die chemie minder aanwezig is dan in andere verfilmingen, was het nog steeds genietbaar. Een dromerige locatie en een fijne soundtrack dragen bij aan een zeer aangename eerste helft van de film.

In het tweede deel loopt het echter allemaal in het honderd. Eigenlijk was de film al afgelopen, maar er moet nog zo nodig een portie sentimenteel gezever in geramd worden om de film wat meer diepgang te geven. Het sluit totaal niet aan op de rest van het verhaal en leek er daardoor ook op dat je naar een andere film zat te kijken.

Het einde is om misselijk van te worden.

avatar van Doerak40
Wat een bagger...
Standaard verhaal met een typisch Amerikaans eind.
Maar het toppunt is;
Een vrouw die langer dan 90 dagen in coma ligt zit rechtop en beweegt alsof ze gisteren is gaan slapen!
Ik heb 9 weken in coma gelegen en kon niet eens mijn hoofd rechtop houden!!!
Blehhh

avatar van Melksnor
Slechte aflevering van een soapserie, en idd vergezocht 60 dagen coma en springlevend

avatar van dalma
De film valt wel mee, soms een beetje langdradig, maar de prachtige beelden en de knappe Teresa Palmer maken veel goed.