Mis (1981)

Alternatieve titels: Teddy Bear | Miś

Polen

geregisseerd door Stanislaw Bareja
met Stanisław Tym, Barbara Burska en Christine Paul-Podlasky

Op een dag wordt een manager van een sportclub met de bijnaam "Teddy Bear" vastgehouden bij de grens, net wanneer ze op weg zijn naar een toernooi. Iemand heeft een paar pagina's uit het paspoort gescheurd. Hij bedenkt zich dat zijn ex-vrouw het wel eens gedaan kan hebben om zo toegang te krijgen tot hun gezamenlijke bankrekening in Londen.

9.5/10 (268 votes)

Da's niet mis.

avatar van Gorro
Jammer dat die DVD waar dit de cover van is geen ondertitels heeft.

Normaal gesproken walg ik van poolse films maar deze was toch wel veel beter dan ik dacht.
Ik ben zelf namelijk pools dus ik heb toegang tot de meeste poolse films, die grotendeels allemaal verschrikkelijk zijn.
4.5

Het is film over poolse realiteit van jaren 80 (het communisme en solidariteit). Het is erg grappig voor iemand die heeft verstand van deze tijden, poolse cultuur en poolse humor. Helaas is het gewoon niet mogelijk alles naar Nederlands te vertallen. By the way, Disk heeft geen verstand van poolse films.

avatar van RolfWolf
kmalak schreef:
By the way, Disk heeft geen verstand van poolse films.

Waarom niet? En waarom jij wel?

RolfWolf schreef:

Waarom niet? En waarom jij wel?

Omdat ik ben Pool. Ik ken poolse cultuur, poolse grap en humor. Ik kan dit alles begrijpen.

hoi,

weet iemand waar je deze dvd kunt kopen?
want ik wil hem heel graag hebben maar weet niet waar ik hem kan krijgen.

het enigste exemplaar dat ik tot nu toe heb gevonden was op amazone.com maar dat was een regio 1 dvd en ik heb geen regiovrije dvd speler.

avatar van Airbakke
ik hou van die absurde zwarte poolse humor!

maar ik heb wel het gevoel dat ik de helft van de moppen (nog) niet begrijp omwille van nog te weinig kennis van de poolse taal, cultuur en geschiedenis

avatar van Prinz
Voelt een beetje als een kluchtige versie van Fassbinder meets Kieszlowszki.