Doom Asylum (1988)

Horror / Komedie

geregisseerd door Richard Friedman
met Patty Mullen, Ruth Collins en Kristin Davis

Een geschifte begrafenisondernemer vermoordt elke tiener die het landgoed dat bij zijn verlaten huis ligt betreedt. Hij maakt daarbij gebruik van zijn autopsie-instrumenten...

avatar van brucecampbell
Aaah, de jaren 80!

Op de lijst

Kristin Davis!!!!!

leuke formule '80s slasher met een vroege rol van Kristin -Sex and the City- Davis!
Vijf tieners gaan een verlaten sanatorium in, en krijgen ruzie met een meiden-punkband! Cool!! Het duurt niet lang voordat de tienertjes één voor één verdwijnen. Wat is hier aan de hand? Zijn de punkmeiden stiekem bloeddrinkend maagdenofferend Duivelsgebroed? Of is hier iets meer aan de hand??

Speel het spel 'Wanneer sterft Token Black', altijd leuk op feestjes en partijtjes! Grappige ongecompliceerde tiener slasher. Goede '80s soundtrack, aardige effecten en make-up, mooi in beeld gebrachte moorden, wat wil een mensch nog meer??

3,5 Sex and the City ster!

avatar van stephan73
Best wel slechte, maar toffe jaren '80 pulpfilm, waarin een man met een mislukte pizza op zijn gezicht in een verlaten gesticht woont. Iedereen die daar komt moet het met de dood bekopen.
Totdat de dochter van zijn gestorven vriendin ook daar komt.
Het plot is lachwekkend, wat volgens mij de opzet was en ook het acteerwerk is goed voor enkele dijenkletsers.

Erg leuk!

Ruth Collins!!!!!

leuke formule '80s slasher met een prachtige rol van Ruth -Blood Sisters- Collins!
Vijf tieners gaan een verlaten sanatorium in, en krijgen ruzie met een meiden-noiseband! Fantastisch!! Het duurt niet lang voordat de tienertjes één voor één verdwijnen. Wat is hier aan de hand? Zijn de noisemeiden stiekem bloeddrinkend maagdenofferend Duivelsgebroed?
Er is hier meer aan de hand!!!!

Speel het spel Cluedo, altijd leuk op feestjes en partijtjes! Grappige, maar gecompliceerde tiener slasher. Goede '80s soundtrack, mooie effecten en make-up, fijn in beeld gebrachte moorden, wat wil een liefhebber van dit genre nog meer??

4 Sterren voor een Blood Sisters ster!

avatar van Vascago
Zijn Bladonis en FatMike een tweeling?

avatar van bladonis
Hyup. Eéneiïg, windei met dubbeldooier.

Hoezo?

.......qua buik zeker!!!!!!!!!!!!!!!!!

bladonis schreef:
Hyup. Eéneiïg, windei met dubbeldooier.

Hoezo?

Omdat jullie beider recencies zo sprekend op elkaar lijken

avatar van bladonis
Is dat zo? Was me nog niet zo opge-.. SONOFABIT*H!! WHAT the HELL!! Als we thuis zijn, dan bitch slap ik 'em de hele kamer door!!

Ach, imitatie is de puurste vorm van... beter goed gejat dan... geef 100 chimpansees 100 laptops, en laat ze 100 jaar hun gang gaan, en ze poepen vanzelf een Shakespeare uit... enneeeeeeeh...
Geen idee! We gaan t gewoon als compliment opvatten. En anders ga ik alvast m'n bitch slap hand opwarmen..

lol

avatar van FatMike
Het is duidelijk wie van de tweeling het meest agressief is.
Ik ben duidelijk degene met een hoger aaibaarheids-gehalte.

Ik heb trouwens dat hele stuk van Bladonis niet gelezen.
En als iemand iets van de ander gebruikt heeft, dan heeft hij MIJN stukje gejat!!!!!

Bladonis.......jij chimpansee die je er rondloopt!!!!

avatar van Richard_Voorhees
Een mengeling tussen een komedie en slasher van het niveau zo slecht dat het weer leuk word. In het begin is het vooral de gekleurde Darnell die voor wat humor weet te zorgen, vooral wanneer hij en zijn zwarte punkchick flashes krijgen naar een slowmotion run door het graanveld. Uiteraard moet hij als zwarte wel als een van de eersten sneuvelen.
De keyboard/synth soundtrack is behoorlijk overheersend, maar past wel bij de 80's sfeer en uitstraling van de film. Verder zijn de geluidseffecten bij de shots van het lege asylum en de cutscenes naar een toepasselijke jaren '30 film leuk en lekker cheesy.
De make-up van van de killer ziet er nog verassend goed uit. Ook de make-up fx van de kills zijn van best goede kwaliteit, al zou men hier en daar wel wat meer bloed verwachten.
Extra belegen jaren '80 kaas die voor de liefhebbers van dergelijke pulp nog best leuk is om te bekijken. Door de korte speelduur ook een lekker vlot werkje en schiet de tijd haast voorbij.

avatar van VanRippestein
Hahaha dit is k#t! Wel grappig, maar de film neemt echt echt niks serieus waardoor het plot -sowieso al niet belangrijk- echt nergens naartoe gaat qua spanning. Toch wel vermakelijk, maar dit kan beter.

avatar van mikey
Als iedereen zo hysterisch wordt van deze titel wil ik hem ook wel zien. Een groep tieners waarvan de vrouwelijke helft in badmode rondhuppelt (ook Davis, maar veel interessanter: Mullen ) gaan omstebeurt op zoek naar verdwenen soortgenoten in een huis in new orleans, maar vinden vervolgens een gestoorde lijkschouwer die met aanwezige apparatuur de afgetrainde blagen aan stukjes fileert met meer dan aardige cgi-loze effecten! In USA heb bv. je een soort van autosloop machine die lichamen in vierkante pakketjes aflevert
ZO WORDEN ZE NIET MEER GEMAAKT!!!!
redelijk.

avatar van wendyvortex
Plaatselijke amateur toneelvereniging en de plaatselijke filmamateurs besloten eens in een weekend een fantastische horrorfilm te gaan maken. Waarom zou je dat doen, nou Peter Jackson achterna ... lukte niet helemaal met regisseur Richard Friedman, dit bleek toch wel zijn meesterwerk te zijn.
FX zijn best grappig en er nog wat grappige stukjes in, maar serieus kan je dit natuurlijk niet nemen. Sommige stukken zijn ook gewoon vervelend en langdradig.