Interrupted Melody (1955)

Drama / Muziek

geregisseerd door Curtis Bernhardt
met Glenn Ford, Eleanor Parker en Roger Moore

Verfilming van de autobiografie van de Australische opera-zangeres Marjorie Lawrence. Ze beklimt de lange weg naar de top en trouwt de Amerikaanse arts Thomas King. Tijdens een reis door Zuid-Amerika krijgt ze polio; we zien haar strijd tegen deze ziekte en haar lange weg terug naar succes.

Aanvullende informatie van Purmerend:

De film kreeg een Oscar voor het scenario.

Sedna_de_zeeheks
Ik heb van elke seconde genoten van deze film. Schitterende muziek en goed acteer werk. Ik zat er ook helemaal in en kon het daar door ook niet droog houden.

avatar van mrklm
Het indrukwekkende levensverhaal van Marjorie Lawrence [Eleanor Parker], aan wiens succesvolle carrière als operazangeres een abrupt einde lijkt te komen wanneer ze polio krijgt, grotendeels verlamd raakt en daardoor in een rolstoel terecht komt. Ze kan daardoor niet meer optimaal zingen en haar leven lijkt in duigen te vallen. Het is aan haar echtgenoot Thomas [Glenn Ford], een huisarts, om haar te helpen een nieuw leven op te bouwen.
Het scenario, gebaseerd op Lawrences eigen levensverhaal, won een Oscar en Eleanor Parker verdiende haar nominatie voor beste actrice dubbel en dwars. Eileen Farrell - die te zien is in een amusante cameo als een studente die een hoge noot niet weet aan te houden - was de sublieme vocale stand-in voor Parker, die echter zeer overtuigend acteert en playbackt. Operaliefhebbers zullen genieten van de vele opera-fragmenten en in één van zijn eerste filmrollen houdt Roger Moore zich uitstekend staande als Marjories broer en aanvankelijke manager. Een prima biografische film waarbij je toch echt een zakdoek in de aanslag mag houden. Wie denkt dat alleen Judy Garland recht kan doen aan "Somewhere Over The Rainbow", heeft het mis!

avatar van Brix
mrklm

Dank voor de smaakmakende recensie, ik heb de DVD meteen maar besteld
Met Eleanor Parker en Glenn Ford in de hoofdrollen kan het sowieso al niet tegenvallen.