• 8.352.688 stemmen

Kissing Jessica Stein (2001)

Komedie / Romantiek | 96 minuten

Genre: Komedie / Romantiek

Geregisseerd door: Charles Herman-Wurmfeld

Met onder meer: Jennifer Westfeldt, Tovah Feldshuh en Heather Juergensen

Releasedatum: 25 juli 2002

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Kissing Jessica Stein

"When it comes to love, sometimes she just can't think straight."

Jessica Stein is een succesvolle journaliste uit New York die er maar niet in slaagt de liefde van haar leven te vinden. Wanneer haar ex-verloofde haar verwijt véél te kieskeurig te zijn, besluit ze de contactadvertentie van de biseksuele Helen Cooper te beantwoorden. Jessica is niet echt op zoek naar een relatie, maar ze wil haar vriendenkring uitbreiden en kan het meteen goed vinden met Helen. Na een tijdje komt Jessica echter tot de vaststelling dat Helen haar beter begrijpt dan elke man waar ze ooit een relatie mee had.

imageimageimageimageimageimage

avatar van vergruizer6

vergruizer6

Deze film zal waarschijnlijk een grote hit worden onder alle vrouwen die momenteel Ally MC Beal en Sex in the City moeten missen. Want het gaat 'jawel' over een vrouw op zoek naar een partner en slaat een andere weg in dan ons aller Bridget Jones waardoor veel mensen de film erg grappig vinden. Het enige positieve dat ik over Jessica Stein (als persoon) kan melden is dat ze een dwangmatige informatiesearcher is.

avatar van Mirandak

Mirandak

Hoi

Ik heb deze in sneak gezien en ik vond hem verschrikkelijk.

avatar van MFEO

MFEO

Deze film heb ik vandaag gezien. Leuk gemaakte film. Erg "real life".

avatar van hugohei

hugohei

Eigenlijk weer zo'n dieptruttige amerikaanse film als het er op aankomt (die zgn. lesbische scènes bijvoorbeeld).

avatar van shamim

shamim

Heuuu

Ik ben erg beneiwud naar deze film, ga hem zeker eens huren, laat wel wetenb hoe ik hem vond.

avatar van Tonyvdb

Tonyvdb

wel aardig

*** 3 op 5 ***

avatar van bridget

bridget

Heb deze film donderdag gezien op aanraden van mijn vriendin, ik denk niet dat ik hem uit mezelf zou bekijken maar in ieder geval heb ik er totaal geen spijt van! Zo'n grappige film! Op sommige momenten deed Jessica aan mezelf denken (tijdens een van haar vele spraakwatervallen bv). Het leuke was ook dat ze alletwee compleet verschillend zijn van elkaar, op elk mogelijk gebied dan. Kortom: een leuke, grappige film!

avatar van Beejeej

Beejeej

mja ach, beetje vrouwenfilm heh...

niet goed, niet slecht... kan er maar weinig over zeggen eigenlijk

avatar van mdj

mdj

Wat een vreselijke tuthola die hoofdpersoon met een wel erg voorspelbare afloop. Wel grappig dat de enige persoon waarvan ze vindt dat die intellectueel een beetje op haar niveau zit, net de persoon van die contactadvertentie is. Maar als ze dan zo intelligent is en dol op Rilke e.d., waarom blijkt dat dan nergens uit?

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Gisteravond gezien, leuke film, jammer van het rare einde. Maar misschien is dat juist wel weer goed. Jessica was heerlijk om naar te kijken! 3*

avatar van jasmyn

jasmyn

Wel een aardige leuke film, maar ik irriteerde me ook een beetje aan de personage jessica.. idd een beetje een tuthola.. ! maar toch 3 *

avatar van jeleentje

jeleentje

ik ga hem vanavond denk ik kijken nu ik eindelijk vakantie heb...lijkt me leuk..

avatar van DarkDuuvel

DarkDuuvel

nu al vakantie huh o_0

avatar van Turkeyloverz

Turkeyloverz

jeleentje schreef:

Mag je geen film kijken op een normale dag dan?

avatar van daanos;

daanos;

heb de film al gezien.... hij is zwaar slecht vind ik, slecht geacteerd..

en een vreselijke vrouwenfilm...

maar serieus, wie gaat er nou een film kijken tijdens nederlands elftal???

avatar van The One Ring

The One Ring

Mensen die niet van voetbal houden natuurlijk.

avatar van lowhusky

lowhusky

er keken 7,6 miljoen mensen naar voetbal en maar 0.135 miljoen mensen naar kissing jessica stein

avatar van sel

sel

leuke film alleen jammer dat de vrouw toch weer cliche voor de man kiest. tussen beide dames zat wel te weing spanning waardoor het soms een beetje minder word. voor de rest leuke personages en een leuk verhaal.

avatar van xinc

xinc

Altijd leuk als mensen in hun post al het plot vertellen.. Nu hoef ik hem niet meer te bekijken, bedankt!

[Einde sarcasme]

avatar van Cashmyra

Cashmyra

haha, jaaa

das idd niet zo heel handig:p

gelukkig had ik m al gezien

avatar van FreakyGurrl

FreakyGurrl

Ik vind het één van de beste lesbian intrest films

avatar van chebby

chebby

Erg leuke film, niet de beste lesbische film die we gezien hebben maar wel 1 van de wat betere (de meeste zijn erg amateuristisch) Ook leuk geacteerd. 4*

avatar van margo1

margo1

Het keek allemaal lekker weg. Ik had hem graag 5 sterren gegeven, maar Jessica vond ik nogal puberaal en het einde was ronduit flut. Nja, je kunt misschien van hollywood niet meer verwachten....Daarom 3 sterren

BBarbie

Een grappige en oprechte film over de moeizame relatie tussen twee jonge vrouwen, de een assertief, de ander voortdurend in vertwijfeling over wat ze wel of niet wil. De beide protagonisten, die samen het verhaal hebben geschreven, zijn volkomen nieuw voor mij. Maar ze brengen het er zeer goed vanaf en zorgen voor ruim anderhalf uur aangenaam vermaak, incl. het “gemarineerde”, welgevallige einde.