• 8.303.768 stemmen

Alternatieve titels: Zatoichi at Large / Zatôichi 23

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Kazuo Mori

Met onder meer: Shintarô Katsu, Rentaro Mikuni en Hisaya Morishige

IMDb beoordeling: 7,0 (933)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Zatôichi Goyô-Tabi

Zatôichi stuit op een zwangere vrouw en helpt haar bij de geboorte van haar baby. Helaas overlijdt de vrouw na bij de bevalling en vertelt ze nog net op tijd de naam van haar vader en stad. Er staat Zatôichi niets anders te doen dan de baby naar zijn familie te brengen.

image

avatar van Vintage

Vintage

mtv kan echt niks beters vinden

Kooshiba

Ik vond 'm best leuk

avatar van film-gek

film-gek

leuke film om tussendoor te kijken

avatar van Baggerman

Baggerman

Weer leuk! In wat voor film zie je een held nog even stoppen voor een plaspauze? Juist! Alleen in deze films.

De Zatoichi-films zijn net als de James Bond serie hardstikke cliché, maar ze blijven leuk!

avatar van Nomak

Nomak

Het is misschien iets minder goed dan de beste delen uit de reeks, maar dit is nog steeds een prima film. Zoals steeds doet Shintarô Katsu het erg goed als de blinde zwaardvechter die van dorp naar dorp trekt en daar steeds weer nieuwe avonturen beleeft. Hij raakt verstrikt in een web van leugens, bedrog en criminele praktijken. Gaandeweg het verhaal vallen de puzzelstukken gelukkig op hun plaats en weet Zatôichi zich uit deze situatie te redden. Al was het deze keer ook alweer moeilijk, als liefhebber van dit geweldige personage begon ik te wanhopen toen men hem gevangen had en hij zich in een hopeloze positie bevond.
Zoals steeds maakt Zatôichi ook weer even tijd om te gokken wat altijd wel voor mooie momenten zorgt.
Voor de liefhebbers is dit alweer een aanrader.

Gerelateerde tags

samuraizwaardvervolgzatoichi