We Dive at Dawn (1943)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Oorlog

geregisseerd door Anthony Asquith
met John Mills, Eric Portman en Louis Bradfield

De crew van HMS onderzeeër Sea Tiger wordt teruggeroepen van verlof voor een speciale missie: het tot zinken brengen van het nieuwe Duitse oorlogsschip Brandenburg. Onderweg komen ze er achter dat het schip de zwaar bewaakte Baltische zee binnen is gevaren.

neo (crew)
Zoals vaak bij dit soort formule oorlogsfilms eentje die op gang moet komen. Eenmaal op zee wordt het zeer vermakelijk. Louis Levy overzag het muzikale departement voor de film, en dat is terug te horen. 3.5 sterren

avatar van Dogie_Hogan
27 dec. 2008 op BBC2!

"Run Silent, Run Deep" vind ik beter, maar deze duikbootfilm mag er ook zijn. De film lijkt wel wat op een documentaire door de donkere beelden.
Asquith is sowieso een interessante regisseur.