The Devil Makes Three (1952)

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Andrew Marton
met Gene Kelly, Pier Angeli en Richard Rober

Kapitein Jeff Eliot gaat na de Tweede Wereldoorlog terug naar Duitsland om de familie Lert te bedanken voor het feit dat ze hem verborgen hebben gehouden toen zijn vliegtuig was neergehaald. In Duitsland aangekomen, komt Jeff erachter dat de ouders zijn overleden tijdens een bombardement en dat alleen de dochter, Wilhelmina, de oorlog heeft overleefd. Jeff raakt nogal van haar onder de indruk en ze krijgen een relatie. Hij weet alleen niet dat zij door een Nazi-organisatie gedwongen wordt om voor hen te werken.

ook zaterdag ook op de wdr maar om 00.25 uur

Redelijke misdaad film waar Kelly laat zien dat hij meer kan dan dansen en zingen.

avatar van Brix
Vandaag te zien op TV > TCM > 16:30 uur

Gene Kelly anders dan anders

avatar van Brix
Bijzonder sfeervolle film, opgenomen op de originele locaties, w.o. de ruïne van Hitler's verblijfplaats bij Berchtesgaden (Beierse Alpen)
Dat maakt indruk.

Duitse acteurs spreken in hun eigen taal, en de lieflijke Pier Angeli doet haar best in dezelfde taal, hetgeen de geloofwaardigheid ten goede komt.

Kelly is zeer acceptabel in een non-dancing non-singing rol.

De prachtige Margot Hielscher is ook nog even te zien, als nachtclubzangeres.
Ze deed mij erg aan Rita Hayworth denken.

Het verhaal is aardig genoeg, zelfs om een aantal keren te bekijken, want voor mij was dit de derde keer.