Three Strangers (1946)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Jean Negulesco
met Peter Lorre, Sydney Greenstreet en Geraldine Fitzgerald

Ze zijn vreemden voor elkaar, ze zijn uit op groot geld en ze hebben alle drie hetzelfde winnende lot. Een simpel gokje loopt uit op een dodelijk spel vol beklemmende dramatische verrassingen.

neo (crew)
Het voelt als The Maltese Falcon aan. Lorre's rol zou oorspronkelijk voor Humphrey Bogart bedoelt zijn. Niet geheel toevallig is het script oa. geschreven door John Huston.Heerlijk sfeertje met natuurlijk weer de nodige spanning. Lorre en Greenstreet spelen weer perfect samen. Niet alleen zijn deze twee samen vaak terug te zien in een film ook componist Adolphe Deutsch zijn muziek is in deze film en The Mask Of Dimitrios en Maltese Falcon te horen. Deed ook aardig wat keren de composities voor Bogart films. 3.5 serren

avatar van Dogie_Hogan
Was een 'lost' film; de 35 mm. print is teruggevonden en in beheer Film-Noir Foundation.

avatar van Biosguru
Onevenwichtige film. Zolang Peter Lorre in beeld is, is het allemaal prima. De locaties zijn mooi, de beelden van Londen in die tijd, ook prima. Maar de twee andere acteurs kunnen geen moment de film dragen / nemen de rol enkel letterlijk.