Invasion (1966)

Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction

geregisseerd door Alan Bridges
met Edward Judd, Yôko Tani en Valerie Gearon

Bij het onderzoek na een verkeersongeluk, ontdekt men bij één van de slachtoffers een bloedgroep die niet te identificeren is. Voorts vindt men een schijf in zijn hersenen. De man zegt vervolgens een ontsnapte gevangene van een buitenaards schip te zijn. Het duurt niet lang voordat het ziekenhuis personeel door heeft dat zij belegerd worden door de buitenaardse invasie...

avatar van alexspyforever
Obscure sci-fi film en voor mijn part mag dat ook zo blijven. De film heeft ontzettend potentieel met als thema aardbewoners raken op hun eigen planeet verwikkeld in een strijd tussen twee soorten van buitenaardse wezens die er evenwel gewoon als mensen uitzien . Het probleem is de uitwerking die traag en vaag is. Eigenlijk gebeurt er ontzettend weinig interessants. Een paar leuke effecten, maar voor de rest eentje om weer snel te vergeten.