• 8.612.733 stemmen

Despite the Falling Snow (2015)

Drama / Romantiek | 93 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Canada

Geregisseerd door: Shamim Sarif

Met onder meer: Rebecca Ferguson, Charles Dance en Sam Reid

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Despite the Falling Snow

"You can betray your country but not your heart."

Moskou, 1950. Communiste Katya spioneert in het geheim voor de Amerikanen tijdens de wapenrace van de Koude Oorlog. Voor haar grootste opdracht ooit moet ze de geheimen van opkomend politicus Alexander zien te achterhalen. Ze was op alles voorbereid, maar niet op de liefde die ze voor hem ontwikkelt. Wanneer Katya een keuze moet maken tussen haar passie voor Alexander en haar spionagewerkzaamheden voor haar land, maakt ze de grootste opoffering van haar leven. Een beslissing die Alexander pas dertig jaar later ontdekt.

imageimage

Young Misha Ardonov

Old Misha Ardonov

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Matige film met 2 constant afwisselende tijdlijnen, het verleden en het heden. In het verleden zien we het verhaal van de spion Katya die de keuze moet maken tussen liefde en spionage. In het heden volgen we Lauren die op zoek gaat naar het ware verhaal van Katya. Langzaam maar zeker komen we erachter wat er met Katya is gebeurd.

Het ziet er allemaal prachtig uit en ook de muziek is mooi, helaas is het verhaal niet al te interessant, het verloopt allemaal een beetje moeizaam. De cast doet haar best maar ook het acteerwerk verloopt wat stroef. Dat de film in het Engels is en er geen Russisch wordt gsproken helpt ook niet echt. Het gaat hier om spionage achter het ijzeren gordijn maar daar was niet veel van te merken. Geen voldoende

avatar van Fransman

Fransman

• 1989 stemmen

Pazmaster schreef:

Daar ben ik het wel mee eens. Al vind ik het verhaal wél mooi: spionage en romantiek, dan kun je mij gelijk opvegen. Alleen de titel al: 'Despite the Falling Snow'. Toch prachtig? Maar toegegeven, vond Rebecca Ferguson wat vlak en Charles Dance is zo ontzettend Engels, die kun je echt niet voor een oude Rus door laten gaan. Het is vooral die beetje melancholieke sfeer die onder je huid kruipt. Nog een pluspunt: de wisselingen van heden naar verleden zijn knap gedaan, en nergens geforceerd of afleidend. Dat is vaak wel anders. Kennelijk niet opgenomen in Moskou, maar dat is niet te zien. Ik zag mezelf al lopen in de sneeuw met zicht op het Kremlin. Dikke voldoende.