Cadillac Man (1990)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Roger Donaldson
met Robin Williams, Tim Robbins en Pamela Reed

Joey is een autoverkoper met een probleem. Hij heeft twee dagen om 12 auto's te verkopen of hij verliest zijn baan. Dit zou sowieso al een moeilijke opgave zijn, maar hij moet het ook nog eens tegen z'n vriendinnen, z'n tienerdochter en z'n ex-vrouw opnemen.

lindastuurman
Deze film is echt leuk, eigenlijk vooral door de stomheid van Larry (Tim Robbins). Verder is Robin natuurljk geweldig. Deze film komt binnenkort op regio 1 DVD en waarschijnlijk volgend jaar als regio 2. Deze film vond ik wel zeer vermakelijk.

avatar van streeter
Een van de stomste films die ik ooit heb gezien, met het verschrikkelijkste karakter van Robin Williams.
Dankzij deze film moet ik altijd kreunen als ik 'hit the road, jack' hoor.

momenten vind ik deze film best wel grappug maar over het algemeen vind ik dit zeker een matige film helemaal voor zo iemand als robin williams 2,5 *

avatar van Mad Man Mundt
Vond ik juist eens een verfrissende rol van Williams en Tim Robbins erg leuk als sullige Larry, verder erg leuk script met leuke bijfiguren en goeie chemistry onderling. Gewoon een goeie '80s-achtige' komedie -> 3,5*

neo (crew)
Nog maar eens gezien. Leuke rol van nog steeds van Robbins, en soms leuke interacitie met Williams. Vooral een film om met een glimlach te kijken, ook al is ie niet over het geheel gezien nou ook weer niet zo goed.

Manitobas
Onderschatte film, met geweldige rollen van Robin Williams en Tim Robbins. Moet 'em binnenkort maar weer eens zien.

avatar van Charlie Cheese
Was gisteren op MGM, heb 20 minuten gekeken voordat ik naar een andere zender zapte, gewoonweg niets aan.

Matige film waarin een autoverkoper, samen met aantal klanten, wordt gegijzeld. De film begint op zich goed, maar de gijzeling komt nogal uit de lucht vallen. Ook de scheidingslijn tussen komedie en drama is niet altijd even duidelijk. De dialogen tussen Tim Robbins en Robin Williams zijn wel oke, maar de grappigste rol is jammer genoeg ook zo'n beetje de kleinste (Lauren Tom als de chinese serveerster).

Niets zeggende en ook best een vervelende komedie. De film begint nog best redelijk maar zodra Tim Robbins verschijnt wordt het langzaam een trieste en flauwe bedoeling met als dieptepunt het einde. De humor is dan ook ver te zoeken (alleen de gedeeltes in het Chinese restaurant zijn dan nog leuk, "No food, no seat ). Qua cast had er meer ingezeten want Robin Williams (zag er met snor uit als een pornoacteur uit de jaren 80) en vooral Tim Robbins zijn toch niet de minste acteurs. De laatste was vooral irritant en onnozel aanwezig in deze film. Dat geldt overigens ook voor de altijd zeer irritante Lori Petty (wat een vreselijke actrice is het toch).

Meneer Bungel
Goed gespeeld door Williams en de film neemt een aparte wending die echter prima op zijn plaats valt met het personage en zijn problemen. Regelmatig moest ik denken aan Tin Men, waar ook komedie en drama flink tegen elkaar opboksen, zonder dat één van de twee knock-out gaat - dát zijn de wedstrijden. Robbins misschien iets te makkelijk als sullige bedrogen en wraakzuchtige echtgenoot, maar toch zeker wel te doen. Ook de rest van de cast presteert prima. Naar het einde toe wordt het echter wel wat te makkelijk en over-sentimenteel afgeraffeld.

Dikke drie sterren.

avatar van Decec
Een matige komedie/misdaad film...
Ouderwetse opname...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Wel een bekende acteur Robin Williams...
Redelijk achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Goed beeld (geen HD aanwezig)...
Niet te moeite waard...

avatar van mrklm
Een onderhoudend komisch drama, die - net wanneer de film wat lijkt in te zakken - wordt gered door de sterke bijrol van Tim Robbins. De karakteriseringen zijn niet bijzonder sterk, maar er is goed gecast waardoor de acteurs door middel van hun eigen persoonlijkheid [Williams, maar ook Fran Drescher en Pamela Reed] deze karakters toch leven weten in te blazen. Nooit saai, maar slaat slecht enkele keren de spijker op zijn kop. En bravo voor Dreschers hondje!