Miami Blues (1990)

Misdaad / Drama

geregisseerd door George Armitage
met Alec Baldwin, Jennifer Jason Leigh en Fred Ward

Als de gestoorde Fred Frenger uit de gevangenis komt, wil hij een nieuw leven beginnen in Miami Florida. Hij komt in het bezit van een politie badge en het kunstgebit van agent Hoke Moseley en doet zich als hem voor om op harde wijze de criminelen aan te pakken. Dan ontmoet hij studente annex hoertje Susie die erin gelooft dat Fred zijn misdadige dagen achter zich heeft gelaten.

neo (crew)
wat een coole misdaadfilm is dit.alec baldwin speelt een coole rol,net als leigh en fred ward als agent.

avatar van geronimo
De meest amusante rol die ik Baldwin ooit heb zien spelen.

slechts 14 mensen deze film gezien?
dit is een geweldige misdaadfilm,met goede rollen van alec baldwin en fred ward en een origineel verhaal.4.5 sterren

avatar van Tommeh
Is dit die film waar Alec Baldwin's vingers er afgehakt worden door zo'n winkelmedewerker?

Tommeh schreef:

method-actor
Dit is echt een topfilm mensen .....check it

Spijkerharde actie thriller met een van de betere rollen ooit van Alec Baldwin.
Film met vaart.
Aanrader!!

avatar van v2000
Gezien het aantal commentaren blijkbaar een ondergewaardeerde film. Onterecht. Spannend, mooie broeierig-tropische sfeer, veel humor, hilarische momenten en tegelijk keihard. Bij vlagen zelfs ontroerend. Wat wil je nog meer?

Miami blues is een beetje een vage film. Vooral in het begin dacht ik steeds wtf.... waar gaat dit over. De film hobbelt maar van de ene scene naar de andere zonder dat er echt een duidelijke lijn in zit. Het genre was ook niet echt duidelijk. Het leek wel een soort mengelmoes van Drama, Thriller, actie en komedie. Ik had het idee dat sommige scenes echt grappig moesten zijn maar het komt allemaal gewoon niet lekker uit de verf.

Gelukkig zitten er wel enkele grappige momenten, bv met dat uzi waterpistool (of was dat weer niet grappig bedoeld). De film verveelt gelukkig ook geen moment.

Voorlopig 2*, maar ik ga m zeker nog een keer kijken.
Oh ja, de DVD heeft echt het meest treurige menu allertijden. Shame on you Universal!

movie*freak
Niet echt iets bijzonders.

2 sterren

Inderdaad niet echt bijzonder maar op de een af andere wijze wist hij me toch te boeien. Leuk gespeeld door Alec Baldwin, Jennifer Jason (gaat volgens mij in vrijwel iedere film waarin ze meespeelt uit de kleren) Leigh en Fred Ward. Vooral Alec Baldwin was goed op dreef. De film bevat overigens een paar grove momenten.

Had deze film nog nooit gezien maar ze zenden hem nu uit op MGM. Leuk om eens gezien te hebben.

avatar van Filmkriebel
Slaapverwekkend filmpje. Er zat niet veel actie in. Alleen even sporadisch op het einde. Wat actie kon mijn aandacht nog wat vastgehouden hebben. In plaats daarvan gaan we van de ene slaapkamer naar de andere woonkamer, en volgen we weinig interessante gesprekken.
Ook de humor kon me niet bekoren, hoewel Armitage hier zeker een alternatief soort komedie voor ogen had.. "Miami Blues" probeert grappig en spannend te zijn, en slaagt er niet in. Met uitzondering van die azijntaart dan

2* en een dikke geeuw.

avatar van The Hidden
v2000 schreef:

Hier sluit ik me volledig bij aan!
De scene met Baldwin en de "haiku" vind ik het hoogtepunt, evenals de krishna-scene, en en en... eigenlijk is elke scene met Junior top! 5*****
Goeie rollen van Ward en Leigh, dit mag ook niet onvermeld blijven.

orbit
Raar filmpje, jammer dat de uitwerking zo standaard is.

avatar van 606
Erg vermakelijke onbekende misdaad film.
Er waren tal van leuke scene's en acteerwerk was prima.

3 sterren

avatar van movie acteurs
Harde en best coole misdaad film. Alec Baldwin zet hier een stoere rol neer. Origineel verhaal en ook het goede acteerwerk van de rest zorgde voor een degelijke misdaad film. 3,5.

avatar van Waackx
robin00787 schreef:

Voorlopig 2*, maar ik ga m zeker nog een keer kijken.

Ik had zelf geen betere recensie kunnen opschrijven voor deze film, de geloofwaardigheid is in deze film ver te zoeken.

Baldwin breekt iemands vinger en die gozer valt dood neer, hoe ? geen idee, wordt ook niet verder uitgelegd inde film.
Een agent die bij een verdachte rustig "pork chops" gaat eten.
Er wordt geschoten op straat en mensen lopen rustig verder.

En zo zijn er meer dingen die behoorlijk vreemd zijn.

Wat ook zo vaag van deze film is dat Fred Ward als eerste staat vermeld op de filmhoes, terwijl de rollen van Baldwin en Leigh echt groter zijn.

De enige plus is het geweldige acteerwerk van Jennifer Jason Leigh.

Matige film waarin een licht psychopatische crimineel steelt van andere criminelen. Een nogal mager en saai verhaaltje. Maar de film bevat een aantal goeie scenes en komt soms nogal onverwacht geweldadig uit de hoek. Wat ook helpt is het prima acteerwerk van de drie hoofdrolspelers.

Waackx schreef:
De enige plus is het geweldige acteerwerk van Jennifer Jason Leigh.

Dat is inderdaad het enige pluspunt.

Verder een doorsnee misdaadfilm, waarin de onwaarschijnlijkheden zich hoog opstapelen. Niet veel beter dan een gemiddelde aflevering van een tv-serie.

avatar van hannes64
1 Van de beste films uit `t jaar 1990.
Baldwin speelt top, en Ward als cop....geweldig.
Goeie, aparte politiefilmWard zijn gebit word volgens mij gestolen door Baldwin...leuk fragment trouwens.

avatar van Waackx
hannes64 schreef:
1 Van de beste films uit `t jaar 1990.
Baldwin speelt top, en Ward als cop....geweldig.

Naar mijn mening waren Goodfellas,Total Recall,Dances with Wolves etc.
echt heel wat beter dan deze film.

avatar van hannes64
Waackx schreef:

Naar mijn mening waren Goodfellas,Total Recall,Dances with Wolves etc.
echt heel wat beter dan deze film.

Tuurlijk waren er beteren in die tijd, maar mijn bedoeling was dat deze 1 !! van de beste films was in die periode....
Goodfellas, een totaal andere film, maar een puur meesterwerkje van Scorsese ( Die ook nog in mijn persoonlijke top 25 staat )
Dus, bij deze.

avatar van Lefgozer
Een mager verhaaltje, maar de uitwerking ervan vond ik echt prachtig. Alec Baldwin speelt één van zijn beste rollen en beland in zowel geinige, gewelddadige als emotionele situaties. Acteerwerk van Jennifer Jason Leigh en Fred Ward ook zeer goed.

Gratis te zien via MGM On Demand tot en met woensdag 18 januari 2012.

avatar van Left4Dead
Fred Ward met een verrot gebit (wat een acteur is die man toch), geweldig wat een kop!

Vanaf het begin meteen al heerlijke droge humor, man die jaren 90 toch. Baldwin op zijn best met een prachtig foute imitatie van Scarface. Het gaat natuurlijk weer nergens om, de zaak komt aan het rollen na een ongelukkige (en des te meer grappige) dood van een Hindoe. Al snel leidt het spoor naar beroepscrimineel, en net uit de gevangenis, Frenger.

Ward en Baldwin die elkaar het leven zuur maken, dit zorgt voor gemakkelijk vermaak op een jaren 90 manier. De humor vliegt easy door de kamer op een prima tempo, verveling is verreweg. Dat het kunstgebit een rol speelt is natuurlijk hilarisch bedacht en scoort bij mij hoge punten, hoe gillend origineel! De cop is weer dom en de crimineel sluw zoals het gewoon hoort in dit gerne.

The American dream, daar draait het hier om in Miami Blues. Twee manieren om dit te bereiken: 1 snel maar oneerlijk, 2 langzaam maar op een eerlijke manier. Langzaam probeert het liefdesnestje er wat van te maken waar ze allebeide mee kunnen leven. Alleen moet er nog één probleem opgelost worden en dat is agent Hoke Moseley.
Puik hoe Moseley gepareerd wordt door sluwe Frenger, deze moet zich in alle bochten wringen om zich van de toebedeelde problemen te redden. Waar hij het allemaal "netjes" voor elkaar had met zijn zwendel, daar nu de ellende voor int.

Een lachwekkend werkje die door Ward en Baldwin compleet gemaakt wordt. De combi is geweldig gecast en de leipo's er omheen zijn ook leuk om te zien. Jaren 90 op z'n best, zelfs anno 2014 is de humor nog altijd prima te trekken. 3.5**.

avatar van goongumpa
Alec Baldwin loopt 90 minuten vrolijk psychopatisch te doen, Tony Montana te imiteren en krishna's te vermoorden (door hun wijsvinger om te buigen) in Miami Vice-outfit. J.J. Leigh is een simpel, zuiders hoertje die in één klap smoorverliefd op 'm wordt wanneer hij bekent dat hij al lang niet meer met een vrouw naar bed is geweest (die moet ik ook eens proberen!). En Napier is een flik die om de haverklap zijn kunstgebit uitdoet om er grapjes over te maken. Narratief is het niet zoveel meer dan een opeenvolging 'Baldwin-doet-iets-geks'-scènes, maar amusant is het zeker. Laat je trouwens niet vangen door het jaartal: dit is een zuivere 80's film.

avatar van Aapje81
Rare film met een goed acterende Baldwin en een wel erg ongelukkig gekozen Jennifer Jason Leigh. Het tempo van de film is hoog en de tijd vliegt voorbij maar uiteindelijk is het een lege kijkervaring die weinig indrukt maakt.

Matig

avatar van missl
Matig verhaal al blijft het wel vermakelijk. Tempo ligt best hoog. Verder snel weer vergeten.