Modern Romance (1981)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Albert Brooks
met Albert Brooks, Kathryn Harrold en Bruno Kirby

Robert Cole werkt als monteur in een filmstudio en heeft te lijden onder zijn knipperlichtrelatie met de knappe Mary. Robert is bijzonder jaloers en bezitterig en kan zelfs niet verdragen dat Mary naar een andere man kijkt. Maar Mary lijkt echt van hem te houden en vergeeft hem voortdurend zijn slechte kantjes. Uiteindelijk ziet ook Robert zijn fout in en doet hij zijn uiterste best om te veranderen. Maar dat is niet altijd even makkelijk...

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een film die weinig om het lijf heeft maar toch weer erg vermakelijk en leuk is uitgewerkt bij Brooks.
De sarcastische personages die Brooks neer zet in zijn films zijn altijd erg leuk om te volgen, een soort rustige versie van het Woody Allen personage.
Jammer dat hij maar 7 films heeft gemaakt, nu 4 films gezien en het blijft naar meer smaken.

avatar van Quentin
Indicator gaat deze op blu-ray uitbrengen!

Matige film over een filmmonteur die besluit het uit te maken met zijn vriendin. De eerste helft is nogal langdradig en eentonig, bovendien is het hoofdpersonage hier nogal vervelend. In de tweede helft zitten wat leuke momenten (voornamelijk als hij bezig is met het monteren van films). De relatie tussen de twee blijft te veel op en neer gaan.