ad
  • 8.080.417 stemmen

The Door in the Floor (2004)

Drama | 111 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Tod Williams

Met onder meer: Elle Fanning, Jeff Bridges en Kim Basinger

Releasedatum: 18 juli 2004

Over The Door in the Floor

East Hampton, New York. Het verhaal belicht een zomer uit het leven van de beroemde kinderboekenschrijver Ted Cole en zijn mooie vrouw Marion. Hun ooit geweldige huwelijk is nu getekend door tragiek. Marion houdt zich gesloten en Ted heeft allerlei avontuurtjes wat hen ervan weerhoudt de problemen op te lossen. Tot Ted de jongere Eddie aanneemt als zijn persoonlijke assistent en Eddie al snel als een communicatiemiddel fungeert tussen Ted en zijn vrouw.

imageimageimageimageimageimage

Evelyn Vaughn

Donna alla Reception

avatar van nadrin

nadrin

Een film met heel sterke momenten.

De reactie van beide mensen op het drama lijkt me zeer plausibel.

Goed geacteerd en soms ook wel gewoon grappig.

Toch een aanrader.

gauke

Donkere, tragische, melodramatische, saaie, enigszins bleke combinatie van een karakterstudie/coming of age verhaal, vol met geheimen en leugens, dat geen eenheid wil vormen, maar die gered wordt door het geweldige spel van Jeff Bridges en Kim Basinger, waar een relatief onervaren Jon Foster niet tegen opgewassen is. De film heeft een paar sterke en intense momenten, echter lijkt geen begin noch een einde te hebben.

avatar van Fryce

Fryce

Mooie film met fantastisch spel. Was met van Bridges.

avatar van danuz

danuz

New England/Hamptons en kunstenaars/schrijvers: een gouden combinatie. Ook direct de reden waarom deze film in mijn visier kwam. En hij maakt het best waar. Wel heel stemmig allemaal, zodat het iets te artificieel aanvoelt. Eenzelfde iets gebeurt ook bij Woody Allen's Interiors (note to self: herkijken!). Maar dessalniettemin mag dit drama er best wezen. Schitterende muziek, een nog mooiere omgeving.

avatar van Fransman

Fransman

Natuurlijk is dit geen echt slechte film. En Jeff Bridges en Kim Basinger zijn pro's en kunnen echt wel een rol spelen. Maar ik vond het verhaal niet bijster interessant en de personages ook niet. Het 'drama' dat uiteindelijk aan het eind uit de hoge hoed wordt getoverd vond ik ook niet erg verrassend, en onnodig ingewikkeld. Het gaat om het trauma van rijke mensen en wat dat voor gevolg heeft op hun huwelijk. Ja, dat zal wel. En geld genoeg om anderen te exploiteren, zoals de 'assistent', de 'hoer' en uiteindelijk de latino aan het eind. Cynisch en weinig verheffend. En erg Amerikaans. Daar hou ik niet zo van.

Zoals gewoonlijk vat gauke het weer perfect samen. Maar in andere bewoordingen.