Voyage to the Planet of Prehistoric Women (1968)

Alternatieve titel: The Gill Women of Venus

Sciencefiction

geregisseerd door Peter Bogdanovich
met Mamie Van Doren, Mary Marr en Paige Lee

Een groep kosmonauten begint aan een gevaarlijke missie naar Venus om daar een aantal verdwenen collega's te redden. Helaas wordt hun reis bemoeilijkt door een aantal prehistorische monsters en een losgeslagen robot.

avatar van bioscoopzaal
De eerste film van Bogdanovich waarin hij stukken uit de Russische sci-fi film Planeta Bur (Planet of Storms) heeft gebruikt. Producent Roger Corman had namelijk de rechten op die film voor een appel en een ei gekocht, en het leek hem een goed idee de ruimte-actie uit die film te gebruiken om Bogdanovich's bikini-gedeelte van de film een beetje op te leuken.

Een van de vele slechte sf-films uit de jaren '60 alleen nog een beetje aardig door sex symbool Mamie Van Doren.

avatar van EW101
Een rip-off van een sci-fi film uit de Sovjet Unie, genaamd Planeta Bur (1962). Ondanks de beelden van de oorspronkelijke film best mooi gemaakt waren en ook sfeervol waren (leuke effecten, vooral die vleesetende plant vond ik mooi), was het helaas helemaal verpest. Tussendoor waren scènes met schaars geklede vrouwen geëdit die hun eigen god aanbaden. Daarbij was de muziek anders en totaal niet passend bij deze film. Het was ook duidelijk dat de scènes met de vrouwen totaal niet thuishoorden in deze film vanwege een andere beeld kwaliteit en locatie waar ze gefilmd waren..