• 8.607.540 stemmen

Met onder meer: Morgan Freeman, Martin Landau en Helen Slater

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Long Way Home

"For the survivors of the Holocaust, liberation was only the beginning."

Documentaire waarin het lot van de Joden na het einde van de Tweede Wereldoorlog wordt belicht. De meeste Joden die uit de concentratiekampen werden bevrijd, moesten eerst nog een tijdje in de zogenaamde Displaced Persons Camps doorbrengen, voordat ze hun nieuwe leven in Israël of de VS konden beginnen. Maar het leven in die kampen was over het algemeen ook behoorlijk onaangenaam.

imageimage

Narrator (stemrol)

George Patton / Immigrant to USA / David Ben-Gurion / Holocaust Survivor (stemrol)

Earl G. Harrison, Commissioner of Immigration and Naturalization (stemrol)

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Beetje langdradig, deze documentaire. De prachtige stem van Freeman sleept je er door heen. 3,5 *

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Een erg verhelderende documentaire. Velen zullen denken dat na de bevrijding iedere kampbewoner zijn gang kon gaan, maar voor velen ging de ellende toen nog jaren door. Goed om dit te vertellen!

Vond de langdradigheid wel mee vallen.

Indrukwekkend archief materiaal en prettig verteld door Morgan Freeman.

avatar van filmkenner1

filmkenner1

Indrukwekkende documentaire!

Tarkus

Deze documentaire behandeld de 3 jaar na de oorlog, en gaat vooral over het vluchtelingenprobleem en de oprichting van de Joodse staat Israël.

Dat dit niet zonder slag of stoot is verlopen zie je in deze documentaire, waarin de Britse regering zich niet van haar mooiste kant heeft laten zien, integendeel zelfs, hun manier van werken leek wel erg veel op wat de nazi's de voorgaande jaren hadden gedaan, alleen het uitroeien van de Joden was er niet bij.

Ook weer zeer interessant dus deze documentaire over gebeurtenissen waarvan ik weinig of niets vanaf wist.

avatar van Casus Belli

Casus Belli

Zeer aangrijpend verhaal verteld aan de hand van beeldmateriaal dat mij allemaal niet bekend was.