For Queen and Country (1988)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Martin Stellman
met Denzel Washington, Dorian Healy en Sean Chapman

Reuben keert terug in Londen, na negen jaar het Britse leger als soldaat te hebben gediend. Zijn teleurstelling over het burgermansbestaan en de veranderingen die zijn oude vrienden hebben ondergaan groeit geleidelijk uit tot een alomvattende twijfel aan het land waarvoor hij onder andere bij de invasie in de Falklands heeft gevochten Alleen Stacey, alleenstaande moeder, schijnt te begrijpen hoe de afgedankte en werkloze 'nietsnut' zich voelt.

Britse film met Denzel Washingon, en waarschijnlijk zijn slechtste film ooit. Op zich geen slecht verhaal, maar slecht uitgewerkt. De film is van begin tot eind langdradig de actiescenes zijn saai. Dit had veel beter gekund. Het verbaasd me niets dat ik nog nooit van de film had gehoord, tot vandaag, ik zag hem toevallig liggen in de bib en was benieuwd. Slechte keuze dus.

Het heeft niet veel ''special effects'', maar daar gaat het bij mij niet om.

De verhaallijn is wel mooi en het accentje is ook duidelijk te horen. Het is dus niet zo dat je een Amerikaans accentje hoort terwijl het zich afspeelt in London.

De acteurs waren ook niet héél slecht, althans, ik heb ergere gezien.

dus van mij een 4.0

avatar van sinterklaas
Inderdaad, deze film is zo slecht nog niet. Het verteld een beetje het verhaal hoe het is in de achterbuurten van Londen. De film is wel een beetje grauw en triest maar dat hoord er juist bij. Denzel Washington speelde goed als een Engels persoon met nog een puur Amerikaans accent. Ook die man met die ene been mocht er wezen en die alleenstaande moer met haar dochter.

Vind het alleen jammer dat Denzel Washinton en die man met dat ene been aan het einde dood gaan.

Voor de rest leuk om een keer te zien.

avatar van beaster1256
ja, slechte film met denzel , onbegrijpelijk flauw ,, laat deze film maar rap wegzin ken in een dikke brij van gezever

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Had er meer van verwacht..
Verhaal is niet verkeerd en het acteren is ook niet slecht.. alleen is de film op sommige momenten tochwel langdradig hadwat spannender gemogen..
Daarin tegen geen voorspelbaar einde..
Voor het acteren het verhaal en de stemming 3 sterren.. redelijk filmpje.

avatar van hertogje
Dan denk je "nou kan een goede film worden met Denzel Washington erin", maar het tegendeel is waar. Het was echt drie keer niks. Acteerspel is echt van B-niveau. Ook Denzel is niet veel beter dan B-niveau in deze film. Erg jammer, verspilde tijd.

avatar van PascalM
Heb m net gekeken, film was wel ok. Denk dat we niet moeten vergeten dat deze film in 1988 gemaakt is! Ook Denzel Washington stond hier nog aan het begin van zijn carrière.

avatar van Semsoethot
Absoluut inktzwarte ellende opgenomen op het hoogtij van de "No Future" generatie. Na deze film ga je niet gezellig nog een hapje eten, maar serieus aan de drank! Desondanks dit (en het voorspelbare einde) boeide de film bij vlagen.

Deze euroknaller was weer niet om over naar huis te schrijven. Inderdaad nogal langdradig. Na deze film moet je snel een goeie comedy kijken, wil je geen suïcidale neigingen krijgen. Beetje een C-list film, het acteren viel me nog mee, maar van de decors en de manier van filmen werd ik toch echt niet blij. Ik vind 2 en een half punt al ruim genoeg.

Erg langdradig en weinig leuke punten.

avatar van Left4Dead
Droog en veel overtuiging is er niet te vinden.
Verhaaltje over ouder wordende "straatjeugd" met verschil in moreel en daad,
Tja........ gortdroog met weinig uitstraling maar dit is in mijn optiek met opzet gedaan. Het leven in de achterbuurt in Londen schijntn nooit gemakkelijk te zijn.

De film doet me een beetje denken aan films die bijvoorbeeld de outskirts/suburns van New York of Chicago denken. Ganglandfilms uit Hollywood maar dan in een mistroostige setting genaamd Loden.
Niks nieuws, matig uitgevoerd en snel te vergeten. Laat geen sterk gevoel achter.

Het eerste uur is niks en het tweede uur ook niet. Houterige film uit de 80-er jaren,waarin de dames met drie uur gefohnd kroeshaar haar rond liepen.(lol)... en de meeste mannen zonder werk waren..Het tijdsbeeld dus, is het enige aardige aan de film. En waarom in Godsnaam Denzel Washington voor deze rol? Zijn er geen Britse , Ierse acteurs?

Tarkus schreef:

Mijn mening over deze film ga ik zeker niet wijzigen, integendeel, vond hem nu nog slechter dan de eerste maal, bijgevolg een nog lagere score.

avatar van mrklm
Een ietwat vage combinatie van melodrama, sociaal en politiek drama speelt zich af in Noord-Ierland, kort na afloop van de Falkland-oorlog. Denzel Washington - die net was doorgebroken met zijn rol als Steve Biko in Cry Freedom - speelt de hoofdrol met de voor hem karakteristieke intensiteit. Hij speelt een veteraan van de Falkland-oorlog die moet proberen zijn draai te vinden in een stad die verscheurd is langs religieus-politieke lijnen (The Troubles) en waar racisme aan de orde van de dag is. Washington speelt helemaal niet slecht, maar zijn accent overtuigt totaal niet. Bovendien is er geen dramatische opbouw in het scenario dat meer een allegaartje is van losse ideeën. Sommige daarvan zijn interessant, maar het hangt een beetje als los zand uit elkaar. Niettemin een must voor fans van de hoofdrolspeler.