The Mighty Quinn (1989)

Misdaad / Mystery

geregisseerd door Carl Schenkel
met Denzel Washington, Mimi Rogers en James Fox

Xavier Quinn is politiecommissaris op een eilandje in de Caraïben, een klein paradijsje waar toeristen genieten van de zon. Plots wordt de rust verstoord door de brutale moord op Donald Pater, een rijke zakenman. De hoofdverdachte is een vriend van Quinn, de onverbeterlijke Maubee. De man slaagt erin voortdurend aan Quinn te ontsnappen. In de ogen van de eilandbewoners is Maubee trouwens een held: een gekke, luie rebel, door de vrouwen op handen gedragen, door de mannen benijd.

Deze paar uur van mijn leven krijg ik nooit meer terug. Wat een ongelofelijke baggerfilm..ging helemaal nergens over. Helaas zat een kennis van mij mee te kijken die deze film reeds meer dan 15x gezien had..dus ik was redelijk verplicht hem af te kijken. Ik zat op een gegeven moment te overwegen op welke manier ik sneller de pijp uit zou gaan zodat ik maar niet deze film hoefde uit te kijken; het opeten van een half pakje sigaretten, het uitrukken van de huidige sigaret (ik heb bij mijn weten nog nooit zoveel gerookt van verveling in een zo korte tijd) in mijn oog of het slaan van een pet-fles op mijn hoofd. Ik vond dit niet zo'n hele goeie film. 0.5*

Dus geen aanradertje, Vyvre?

avatar van Filmkriebel
Het lijkt een beetje op Magnum in Jamaica. Er zit wat humor in, veel reggae en de leidraad is de befaamde Maubee, die het centrale punt is in een moordonderzoek. Sommige personages blijven oppervlakkig uitgewerkt (bvb de vrouw van de rijke Engelman, gespeeld door Mimi Rogers) maar Washington vult het scherm met een ongelooflijke présence. Die film zal ik geen twee keer bekijken, zelfs al vond ik hem wel leuk.

Film die ze regelmatig uitzenden op MGM. Hij is wel leuk om eens gezien te hebben en Denzel Washington doet het vrij aardig in 1 van zijn eerste films.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Obscuur en leuk.

Met name voor liefhebbers van de Jamaicaanse cinema, waar ik me graag onder schaar. Deze flick komt uit de US maar de vele cameo's van Jamaicaanse muzikanten en acteurs is erg leuk. Reggae liefhebbers komen aardig aan hun trekken met een schitterende soundtrack. Let vooral op de opening van de film, met de schitterende Black Uhuru. Verder is het verhaal vrij clichématig en nogal geschoeid op de leest van The Harder They Come, die een tikje authentieker is. Toch is e.e.a. redelijk vermakelijk.

Goed.

avatar van @quikfit
Wel aardige film voor een Zondagmiddag,het sfeertje is (te) relax,precies wat je van een smeris en de top van zo'n tropisch paradijs kan verwachten,in de werkelijkheid zou ik gek worden met die tralala twiedelediedie mentaliteit,Denzel deed het wel leuk overigens.

Redelijk vermakeljke, doch soms wat te luchtige, thriller waarin Denzel Washington een moordonderzoek leidt op een Caribisch eiland. Een vrij simpel plot, maar een mooie locatie en ook het camerawerk is verrassend goed. Denzel Washington doet het goed, met een leuk Jamaicaans accent, in een van zijn eerste hoofdrollen

Hoewel nergens speciaal, toch een aardig thrillertje. Washington doet wat ie het beste kan(iets wat dicht bij de ideale schoonzoon komt) en de eiland sfeer werkt behoorlijk. Omdat de vaart er lekker in zit en de film niet te lang duurt, verveelt ie geen moment. Door de leuke ontknoping net aan ***

avatar van mrklm
Denzel Washington heeft een weinig overtuigend Jamaicaans accent in deze misdaadfilm die zich laaft in de exotische omgeving en cultuur van dat eiland en daardoor de spanning en de interesse niet constant weet vast te houden. Denzel speelt Xavier "The Mighty" Quinn, een politie-agent die betrokken raakt bij een moordonderzoek waarbij zijn jeugdvriend Maubee [Robert Townsend] vermoedelijk bij betrokken is. Xavier zet echter ook zijn vraagtekens bij het bewijsmateriaal en komt daardoor in de clinch met de gouverneur [Norman Beaton] en diens politieke handlanger [Edward Fox].
Geen onaardige misdaadfilm en M. Emmet Walsh en Mimi Rogers is de ondersteunende cast sterk bezet, maar het gebrek aan focus zorgt te vaak voor zwakke episodes en het resultaat is aan de gezapige kant.