ad
  • 8.179.966 stemmen

Sundown: The Vampire in Retreat (1990)

Horror / Komedie | 104 minuten

Genre: Horror / Komedie

Geregisseerd door: Anthony Hickox

Met onder meer: David Carradine, Morgan Brittany en Bruce Campbell

Over Sundown: The Vampire in Retreat

"There's two kinds of folks in the town of purgatory. Vampires and lunch."

De machtige en oprechte Graaf Mardulak is de leider van de laatste overgebleven gepensioneerde vampiers. Hij beseft dat ze hun toekomst moeten veiligstellen zonder mensen te doden en roept de hulp in van een bloeddeskundige. Maar niet alle vampiers zijn het met hem eens, want als er bezoekers in hun dorp komen, denken ze maar aan één ding: lunch!

imageimage

avatar van D-Lo

D-Lo

Een amusante en komische vampierenfilm met een interessante draai op de normale vampierenverhalen. De special effects zijn minder (de vleermuizen zijn niet echt overtuigend), maar in dit soort low-budget films verwacht je niet anders. De acteerprestaties zijn eigenlijk wel OK. De reden waarom ik deze film al zo lang wou zien is Bruce Campbell (Ash uit de 'Evil Dead' films). Hij speelt Van Helsing, weer een 'goofy' personage, zoals gewoonlijk dus. Maar daar is hij dus bijster goed in en nu dus ook weer.

Voor de rest zijn er rollen weggelegd voor David Carradine (nu terug bekend als Bill in 'Kill Bill'), M. Emmet Walsh ('Mind of the Married Man', 'Blade Runner', 'A Time to Kill') en Dana Ashbrook ('Grease 2', 'Twin Peaks', 'Dawson's Creek'). Stuk voor stuk spelen ze goed, wat de film alleen maar ten goede komt.

Voor de liefhebbers van vampierenfilms en/of Bruce Campbell en voor diegenen die geen Oscarwinnende film verwachten, is dit een must!

3/5

avatar van evilll_nelus

evilll_nelus

Ik ben erg benieuwd hoe deze film is, helaas niet op dvd te krijgen.

avatar van Wouter

Wouter

evilll_nelus schreef:

Ik ben erg benieuwd hoe deze film is, helaas niet op dvd te krijgen.

avatar van TheThirdMark

TheThirdMark

Nergens (echt) goed, maar wel vermakelijk genoeg om te kijken.

avatar van namingway24

namingway24

Leuke horror-western-komedie.

Het eerste uur is een beetje sloom, maar het tweede gedeelte was goed met mooie shoot-outs. De film kan bouwen op de geloofwaardigheid van David Carradine en de humor van Bruce Campbell (hoe klein zijn rol ook was).

De muziek was ook lekker theatraal met een aantal bombastische western- achtige stukken. Het idee van vampier-gunslingers was origineel bedacht en leuk uitgewerkt, en de western sfeer was redelijk getroffen. Eén van de enige in zijn soort: een degelijke horror-western, samen met de Tremors reeks.

Geen geweldige film, maar het leuke laatste half uur en de aanwezigheid van Carradine en Campbell tillen deze film naar een voldoende.

avatar van nognooit

nognooit

Aardige vampieren western komedie.

Vooral Bruce Campell weet in deze film te schitteren. David Carradine doet het ook erg goed en over het algemeen valt er weinig te klagen over de cast.

De film word ietwat saai over de helft met een saai in beeld gebrachte schietpartij, dat had allemaal iets korter en flitsender gekund.

avatar van m1chel

m1chel

• 1948 berichten

Zo fout kom je ze zelden tegen. Ik heb met volle teugen zitten genieten van het slechte verhaal en natuurlijk van Bruce "Evil Dead" Campbell. 2* voor de film, 1* voor de cast en 1* voor de nostalgie van 1990 maakt 4*