Park Row (1952)

geregisseerd door Samuel Fuller
met Gene Evans, Mary Welch en Bela Kovacs

De idealistische journalist Phineas Mitchell, werkzaam bij het boulevardblad Star, richt in 1886 in New York zijn eigen krant op, The Globe. Door het aantrekken van getalenteerde schrijvers en columnisten wordt het blad al snel een concurrent van Charity Hacketts Star. Hackett deinst nergens voor terug en doet er alles aan de productie van The Globe onmogelijk te maken. Net als Mitchell het wil opgeven doet Hackett hem een opmerkelijk aanbod.

Bijzonder sterke Fuller. Het onderwerp van deze film staat hem dicht bij het hart, en dat gaat natuurlijk perfect samen met zijn explosieve stijl. Een bijzonder gepassioneerde en zelfs inspirerende film. Een must voor de Fuller liefhebbers onder ons.

avatar van Dogie_Hogan
DVD release op 22 okt. a.s.

avatar van Mochizuki Rokuro
Op zich aardig wat vuurwerk, met name in de pittig confrontatie tussen de kranten.. Maar goedbeschouwd heeft het weinig om het lijf ('wie heeft de scoop?'), te weinig. En enig moralisme is Fuller in het begin van zijn carrière ook niet vreemd. Meer interessant dan goed.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Leuke film, maar ik heb een beetje hetzelfde. Dit is pas mijn tweede Fuller en het is nogal een vroege. En ik mis een beetje het duistere randje waar Fuller volgens mij ook wel bekend om is. Dit heeft een apart thema, maar is ook wat rechtlijnig en moralistisch en niet iets dat me meteen bij zal blijven. Wel interessant is dat het een erg vroeg voorbeeld is van een regisseur die een soort droomproject zelf van de grond kreeg in Hollywood.