• 8.518.146 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Kees Vlaanderen

Met onder meer: Johnny de Mol, Dimme Treurniet en Nienke Römer

IMDb beoordeling: 5,2 (40)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Plot Drijfzand

De moeder van Frits jr. overleed tijdens zijn geboorte. De nagedachtenis aan haar smeedde een hechte band tussen Frits en zijn vader, die een groot voetbaltalent van zijn zoon maakt. Als Frits wordt gevraagd om voor NEC te gaan spelen, onthult zijn vader de leugen waarmee hij zijn zoon liet opgroeien.

avatar van mdj

mdj

Het is allemaal wat teveel van het goede (cq slechte). Kan iemand me trouwens vertellen waarom Frits jr. die hond doodschiet (nadat op tv al het afmaken van een geliefd paard was getoond)? Soort oefenen voordat zijn vader aan de beurt is?
De moeder komt in het geheel niet uit de verf. Ze zegt enkel dat ze te jong was, tja, volgens mij benauwde het haar allemaal nogal op die boerderij, dat lijkt me niet zoveel met leeftijd te maken hebben. En hoe herkent ze haar zoon ineens zo op de tribune?

avatar van jassonn

jassonn

Vond zowieso de beweeg redenen van Frits jr. erg vaag.

avatar van rushmore

rushmore

Zwakjes.

avatar van SideBuster

SideBuster

patjenmgn schreef:

Komt Drijfzand nog in herhaling of komt die op video/DVD uit? Ik had videorecorder ingesteld op Nederland 2

Hij is te bekijken op: link

avatar van Diesel

Diesel

SideBuster schreef:

Hij is te bekijken op: link

Nu niet meer.

Ik was de film gisternacht aan het kijken op die site maar ik viel in slaap en toe ik wakker werd wilde ik de rest kijken maar de film was verdwenen. Blue Bird is er voor in de plaats gekomen.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20496 berichten

Ik had me voorgenomen om alle telefilms dit jaar te kijken. Dit is de tweede die ik zie. Ik hoop echt heel erg dat ik de rest beter vind.

Hoe is dit script ooit door de selectie gekomen?

avatar van nbt

nbt

Dan ben ik de enige met Webby die die film leuk vond ? Ik ga niet tot 5 maar toch 3.5. Ik vond die film helemaal niet slecht !!!

avatar van savi_7

savi_7

Oke er zitten veel fouten in deze film zoals mischien de cast, maar iedereen overtuigd in hun rol. Het verhaal opzich is erg goed, vader liegt tegen zoon... zoon en vader krijgen een ongeluk wat een beetje dom is(maar door omstandigheden best begrijpbaar).Vader probeert zelfmoord teplegen omdat hij niet wil en kan leven in een rolstoel, en frits jr kan het niet over zijn hart krijgen om pa tel aten sterven en krijgt er later schuldgevoel over en schiet dan zijn vader dood. het gedeelte met zijn moeder was het minder gedeelte van de film maar zeker nodig voor het verhaal.

snap eigenlijk waarom de meeste de film hier zo afkraken want zo slecht is ie zeker niet. ***,5

avatar van xangadix

xangadix

Wat kunnen mensen in films toch een hoop toestanden maken om niks.

avatar van edejong

edejong

Vond hem wel mooi!! iedereen in de familie wel ! 3.*

avatar van Hi-Tek

Hi-Tek

Als Frits wordt gevraagd om voor NEC, een professionele voetbalclub te gaan spelen, onthult zijn vader de leugen waarmee hij zijn zoon liet opgroeien.

avatar van patjenmgn

patjenmgn

Enig idee waar ik deze kan bekijken (streaming?), downloaden, kopen of whatever?!

avatar van scumrules

scumrules

Net op Uitzendinggemist.nl gekeken, en ik vond het een prachtige film. Vooral voor een Nederlandse film die toch anders zijn als buitenlandse films.

Het enige saaie aan deze film vond ik het begin, maar daarna begon het toch te lopen. Het mooie aan de film was vooral de band tussen Frits en zijn vader, een band die zo goed is dat Frits zijn eigen leven als het ware opoffert om zijn vader uit zijn lijden te verlossen.

Ik geef hem een 4.0

avatar van Jonas Olsson

Jonas Olsson

Wel leuk dat het over NEC gaat. Jammer dat het er allemaal vrij nep uitzag op het veld. Maar ik moet de film wel een voldoende geven, aangezien ik er zelf in speelde. Bij de tribuneopnames de film op stil gezet en jawel: ik was in beeld.

avatar van patjenmgn

patjenmgn

patjenmgn schreef:

Inmiddels gezien, niks aan de hand