Shiloh (1996)

Familie

geregisseerd door Dale Rosenbloom
met Michael Moriarty, Scott Wilson en Blake Heron

Wanneer de 11-jarige Marty Preston naar huis loopt, wordt hij opeens achtervolgd door een jonge hond. De beagle is weggelopen bij zijn baas, de onvriendelijke jager Judd Travers, nadat hij hard door hem gestraft is. Als Marty ziet dat de hond angstig is en bloed aan zijn kop heeft, besluit hij de hond mee naar huis te nemen en voor hem te zorgen. Hij noemt hem Shiloh. Maar Marty's vader vindt dat de hond terug moet naar zijn baas, ze hebben geen geld om Shiloh te onderhouden. Dan besluit Marty om Shiloh te gaan verdienen door voor de norse, ruzieachtige Judd Travers te gaan werken.

avatar van Purmerend
Echt een Topper, geweldig deze moet iedereen zien. Hahaha

Effe serieus. Het is een leuke film voor kleine kinderen want je wordt echt meegesleurd in hun vriendschap. Maar echt veel kwaliteit in het acteren en beelden zat er niet. Daar ging het natuurlijk ook niet om.

Ik geef hem 2*

avatar van Koetje-2006
Haha, ik heb deze vroeger gezien, wat leuk
Maar goed, wat voor cijfer zal ik hem dan geven? Pfff

avatar van BlueJudaskiss
Vroeger ook een paar keer gezien, erg leuke film. Voorlopig 3*.

avatar van moviegirl2
té 'ontroerend' maar niet heus

avatar van HarmJanStegenga
Een film die ik vroeger nog op video had en vaak gezien heb! Leuke familiefilm met een leuk verhaal. Maar......voor de rest is de film natuurlijk erg slecht. Acteren is er niet bij en alles is gewoon voorspelbaar en te simpel.....!

leuke kinderfilm. mn klein broertje kijkt hem heel graag en ik vroeger ook. het acteerwerk is niet zo goed naar mijn zin. maar het hondje is wel schattig. 2,5 - 3*

echt goede film kijk hem van toen ik klein was!

avatar van kimberlyVD
Deze film heb ik als kind ontzettend veel bekeken! Zo mooi ! Van mij krijgt hij 4 sterren

kut film nooit leuke gevonden, stom moraal !!!

avatar van Phantasm
Leuke film over een jongetje dat zijn best doet om een hondje te krijgen.

avatar van Regan_Robbie24
I like the dog! Echt beagles zijn zo lief, en deze film laat dat zien, ECHT AWESOME.

HAAT!

Zo eritant gewoon! het filmpje zelf gaat nog wel maar dat eritante hatelijke americaans/bijbelse moraaltje wat er van af druipt maakt deze film tot waardeloos prul!!!!

een dikke vette 0.5 Voor de film en de regiseur, wat bezielt zo een vent!????

Wat een leuke film!!! En dan ben ik mannelijk, geen kerkganger en 37 jaar!

Ja mensen als dit je film niet is, kijk hem dan niet en zet al helemaal geen beoordeling hier.

Mooie vriendschap en liefde van een mooi en goed persoon voor een gekrenkt hondje.

The Scorcher
Mooie film.

Zoals alle andere familiefilms gaat het hier ook om echte problemen.

avatar van Akkiej
Deze film is vooral jeugdsentiment. En natuurlijk ook een jeugdfilm. Voor kinderen is dit echt een geweldige film en ik denk dat de score daar ook een beetje op gebaseerd moet worden. De acteerprestaties van het jongetje zijn zo slecht nog niet eigenlijk, hij maakt misschien wat spastische bewegingen maar daarnaast is hij met stemgebruik wel goed. Vond vooral die vader heel ergerlijk.

Judd Travers vind ik wel echt een heerlijk figuur. Luie dronkenlap met veel troep, hij doet me een beetje aan mijn buurman denken. Hij is als badguy wel goed gevonden. Precies de goeie dosering om hem als kind eng te vinden, maar niet té eng.

avatar van Confusie
Zo'n hond vraagt er gewoon om.

avatar van Confusie
Of die mensen vragen erom.

Vooral met dat stomme Amerikaanse nep sentiment in het Nederlands nagesynchroniseerd.

Ik hou zeer van honden en zij van mij, laat daar geen misverstand over bestaan.