ad

Geregisseerd door: Dale Rosenbloom

Met onder meer: Michael Moriarty, Scott Wilson, Blake Heron

Releasedatum: 30 november 1996

Over Shiloh

"The story of a boy who risks everything to save his best friend."

Wanneer de 11-jarige Marty Preston naar huis loopt, wordt hij opeens achtervolgd door een jonge hond. De beagle is weggelopen bij zijn baas, de onvriendelijke jager Judd Travers, nadat hij hard door hem gestraft is. Als Marty ziet dat de hond angstig is en bloed aan zijn kop heeft, besluit hij de hond mee naar huis te nemen en voor hem te zorgen. Hij noemt hem Shiloh. Maar Marty's vader vindt dat de hond terug moet naar zijn baas, ze hebben geen geld om Shiloh te onderhouden. Dan besluit Marty om Shiloh te gaan verdienen door voor de norse, ruzieachtige Judd Travers te gaan werken.

avatar van Purmerend

Purmerend

Echt een Topper, geweldig deze moet iedereen zien. Hahaha

Effe serieus. Het is een leuke film voor kleine kinderen want je wordt echt meegesleurd in hun vriendschap. Maar echt veel kwaliteit in het acteren en beelden zat er niet. Daar ging het natuurlijk ook niet om.

Ik geef hem 2*

avatar van Koetje-2006

Koetje-2006

Haha, ik heb deze vroeger gezien, wat leuk

Maar goed, wat voor cijfer zal ik hem dan geven? Pfff

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Vroeger ook een paar keer gezien, erg leuke film. Voorlopig 3*.

avatar van moviegirl2

moviegirl2

té 'ontroerend' maar niet heus

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Een film die ik vroeger nog op video had en vaak gezien heb! Leuke familiefilm met een leuk verhaal. Maar......voor de rest is de film natuurlijk erg slecht. Acteren is er niet bij en alles is gewoon voorspelbaar en te simpel.....!

avatar van Galantje0012

Galantje0012

leuke kinderfilm. mn klein broertje kijkt hem heel graag en ik vroeger ook. het acteerwerk is niet zo goed naar mijn zin. maar het hondje is wel schattig. 2,5 - 3*

avatar van leonore

leonore

echt goede film kijk hem van toen ik klein was!

avatar van kimberlyVD

kimberlyVD

Deze film heb ik als kind ontzettend veel bekeken! Zo mooi ! Van mij krijgt hij 4 sterren

avatar van downthemall

downthemall

kut film nooit leuke gevonden, stom moraal !!!

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke film over een jongetje dat zijn best doet om een hondje te krijgen.

avatar van Regan_Robbie24

Regan_Robbie24

I like the dog! Echt beagles zijn zo lief, en deze film laat dat zien, ECHT AWESOME.

avatar van downthemall

downthemall

HAAT!

Zo eritant gewoon! het filmpje zelf gaat nog wel maar dat eritante hatelijke americaans/bijbelse moraaltje wat er van af druipt maakt deze film tot waardeloos prul!!!!

een dikke vette 0.5 Voor de film en de regiseur, wat bezielt zo een vent!????

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Wat een leuke film!!! En dan ben ik mannelijk, geen kerkganger en 37 jaar!

Ja mensen als dit je film niet is, kijk hem dan niet en zet al helemaal geen beoordeling hier.

Mooie vriendschap en liefde van een mooi en goed persoon voor een gekrenkt hondje.

avatar van The Scorcher

The Scorcher

Mooie film.

Zoals alle andere familiefilms gaat het hier ook om echte problemen.

avatar van Akkiej

Akkiej

Deze film is vooral jeugdsentiment. En natuurlijk ook een jeugdfilm. Voor kinderen is dit echt een geweldige film en ik denk dat de score daar ook een beetje op gebaseerd moet worden. De acteerprestaties van het jongetje zijn zo slecht nog niet eigenlijk, hij maakt misschien wat spastische bewegingen maar daarnaast is hij met stemgebruik wel goed. Vond vooral die vader heel ergerlijk.

Judd Travers vind ik wel echt een heerlijk figuur. Luie dronkenlap met veel troep, hij doet me een beetje aan mijn buurman denken. Hij is als badguy wel goed gevonden. Precies de goeie dosering om hem als kind eng te vinden, maar niet té eng.

avatar van Confusie

Confusie

Zo'n hond vraagt er gewoon om.

avatar van Confusie

Confusie

Of die mensen vragen erom.

Vooral met dat stomme Amerikaanse nep sentiment in het Nederlands nagesynchroniseerd.

Ik hou zeer van honden en zij van mij, laat daar geen misverstand over bestaan.

avatar van Shadowed

Shadowed

Wel leuk.

Vond dit eigenlijk nog wel meevallen. Dieren vind ik altijd wel leuk, dus ook honden. Dat hondje Shiloh is ook zeker een leuke loebas, en schemert de droevige boodschap ook weleens door. Geef aandacht aan de dieren.

Acteerwerk is inderdaad niet briljant, maar deze film volgt de lijntjes erg keurig. Het verhaal is niet het meest origineel en zeker op kinderen gericht, maar opzicht is het allemaal wel boeiend. Misschien geen toppertje, daar ben ik het zeker mee eens.

Prima kinderfilm, met een behoorlijke boodschap, maar die is te kinderlijk gebracht. Kijkt lekker weg, wel leuk voor een keer. Je mist dan weer niks bij het zien van de film.