Opposing Force (1986)

Alternatieve titels: Hell Camp | Clay Pigeons

geregisseerd door Eric Karson
met Tom Skerritt, Lisa Eichhorn en Anthony Zerbe

De enige vrouw bij een militair experiment waarbij de situatie in een krijgsgevangenenkamp gesimuleerd wordt, met alle martelpraktijken vandien, wordt het slachtoffer van de krankzinnige commandant. In het kader van de training verkracht hij de vrouw.

avatar van xangadix
De poster is belachelijk, maar ik kan me herinneren dat de film wel in orde was.

De film is hard maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Stomzinnig verhaal en vreselijk ongeloofwaardig.

avatar van brucecampbell
Leuk filmpje over een trainingskamp van Amerikaanse soldaten waarbij de commandant totaal over de schreef gaat. Naar het einde toe wordt het allemaal wat voorspelbaar, maar ik heb me wel anderhalf uur geamuseerd met dit typisch jaren 80 vehikel.