Paradise, Hawaiian Style (1966)

Muziek / Komedie

geregisseerd door Michael D. Moore
met Elvis Presley, Suzanna Leigh en James Shigeta

Deze keer speelt Elvis een helikopterpiloot die geschorst wordt en vervolgens een chartermaatschappij runt met makker Danny (Shigeta). Tussendoor is er voldoende tijd om de lokale schoonheden goed te leren kennen.

Zoals gewoonlijk vind ik niet veel aan de films van Elvis Presley. Het verhaal (als er dan al één is) vind ik te mager en de karakterdiepgang onuitgewerkt. Het is voor de liedjes dat je dergelijke films kijkt, en hier valt dan ook mee te smullen in deze film. Toch vind ik de film voor de rest niet veel waard. 1.5 sterren.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Een enigszins vermakelijke film met Elvis wederom gesitueert op Hawaii, vanwege het grote succes van Blue Hawaii. Leuke liedjes, leuke grapjes maar niet heel bijzonder. De film stevent af op een vrij abrupt en goedkoop einde. Gemiddeld.

Presley is (alweer) een piloot op (alweer) Hawaii waar hij (zoals altijd) met een aantal mooie meiden flirt en (zoals altijd) een flink aantal (zoals altijd) grotendeels slappe liedjes speelt, waaronder 'A dog's life', 'Dating' en 'Drums of the island'. Volstrekt formulematige pulp vol mooie plaatjes van Hawaii, maar van een plot is nauwelijks sprake. Pas in het laatste half uur valt er iets van een verhaal te ontwaren. Niettemin is Betty Kohana charmant als het meisje Jan, dat een aantal liedjes (mede) voor haar rekening neemt.