Snow Dogs (2002)

Canada / Verenigde Staten
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Brian Levant
met Cuba Gooding Jr., James Coburn en M. Emmet Walsh

Wanneer de tandarts Ted Brooks uit Miami er achter komt dat hij genoemd wordt in een testament reist hij naar Alaska om zijn deel op te halen. Wanneer hij er arriveert blijkt echter dat hij een team sleehonden gekregen heeft. De bergman Thunder Jack wil de honden graag zelf hebben, en hij dringt er bij Ted aan om terug te keren naar een warmer klimaat. Hij besluit echter om te leren om te racen met de honden.

avatar van 606
grappige film en mooie beelden van sneeuw
cuba is goed

3 sterren

Ik vind die honden geweldig,
Ik heb heel erg om deze film moeten lachen

avatar van m1701
Film was aardig maar wel een beetje flauw. Leuk verhaal
Leuk om een x gezien te hebben.

avatar van jumpstylemovie
Demon is de coolste hond

avatar van markie1978
Neger die in de sneeuw komt, leuk bedacht. Cuba Gooding is weer zoals we dat hem gewent zijn een goede acteur. Het bar vrouwtje ziet er overigens niet gek uit,

avatar van jumpstylemovie
Hee , hij komt weer op Tv

avatar van leandero
Best grappige film en met een van de beste acteurs ( naar mijn smaak dan ) maar na een tijdje flauw en slap.

Toch nog 2.5* hiervoor.

Ben er toen naartoe geweest in de bios. Leuk, heb wel gelachen en was naderhand helemaal verliefd op die honden. Denk dat ik 'm nu minder leuk zou vinden

avatar van Mai*
Echte zondag middag film. Vond er niet veel aan!

avatar van Kr!kke
redelijke komedie, niet meer of niet minder

film_kaza
Een zorgeloze jeugdfilm. Cuba Gooding Jr doet het leuk, en het had hier en daar wat grappige stukjes. Maar het word nergens special of indrukwekkend.

avatar van timburton
Deze is echt te vreselijk voor woorden!

avatar van movie acteurs
Dit komt duizend maal op TV.
Typisch zo'n komedie die leuk moet zijn maar dat eigenlijk niet is. Ik had een hele leuke film verwacht maar dat was dus niet zo. Ik vond hem eigenlijk een beetje vervelend en saai. Alleen die scene met het stinkdier vond ik wel leuk dus een 1,5.

avatar van Justinw
Ik vind Cuba Gooding Jr. niet echt grappig en dat werd maar weer eens bewezen door deze film. Jammer dat hij dan ook een Coburn erin meesleept. Volgens mij ook een van de laatste films waarin Coburn meespeelt.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Kiespijn.

Deze uiterst flauwe komedie, met een verdwaalde Coburn en een op de zenuwen werkende Gooding Jr,. is een kleine worsteling om doorheen te komen. Het is waarschijnlijk de bedoeling geweest de vullingen in het gebit spontaan te doen knappen, maar bij volwassen kijkers zal zelfs het mierzoete drama op geen enkele wijze kunnen rechttrekken wat de humor hier ontbeert. Zelf één grijns weten de grollen niet los te weken. Was het maar zo, dan konden we tenminste lachen als een boer met kiespijn.

Matig.

avatar van Denzz
Kinderachtig, voorspelbaar, flauw en totaal niet grappig. Gooding is erg irritant in deze familiekomedie! Meer valt er niet echt over te zeggen.

avatar van Cinemaniak
Zondagmiddag-film

avatar van theonering
Dit is gewoon een leuke film voor als je een keer niks te doen heb.

Deze film is natuurlijk geen top film maar als je van (slede)honden en sneeuw houd is dit best een leuke film.

mooie film

avatar van Spetie
Matige komedie, die vooral mikt op de hondenliefhebbers.

Het verhaaltje is redelijk, maar de humor is veelal flauw en de afloop is natuurlijk uitermate voorspelbaar. Cuba Gooding Jr. is van een aardige acteur in wording, de laatste tien jaar veroordeeld tot dit soort films, waarin hij vaak bewijst, niet echt een komisch talent te zijn. Zo ook in deze film waarin hij vaker irritant dan echt leuk voor de dag komt. James Coburn doet het aardig, maar je vraagt je af wat hij in een film als deze te zoeken heeft. Gelukkig zijn er nog de honden, die hun best doen en zeker leuk zijn om te zien. De film zelf heeft zijn momentjes, dankzij vooral een grappig bijrolletje van Sisqo, maar goed is dit zoete drama nergens.

De honden, Sisqo en de mooie omgeving zorgen ervoor, dat deze film nog redelijk uit te zitten is.

avatar van tommycool
ik vond het niet zo'n goede film helaas. *2

avatar van baspls
Erg leuke film die ik veel gezien heb (wel lang geleden toen ie net uit was). Heel erg grappig en nog best goed voor zo'n soort film. vooral omdat het voor een comedy nog wel een beetje rustig is. goede film.

avatar van Brabants
Prima film dat ondanks een mager plot toch ontzettend leuk is uitgewerkt. Cuba Gooding Jr. is duidelijk in zijn element. Niet echt een hoogvlieger maar toch prima kerst vermaak.