Kitten with a Whip (1964)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Douglas Heyes
met Ann-Margret, John Forsythe en Frances Robinson

Op een ochtend treft de ambitieuze politicus David Stratten (Forsythe) een jong en aantrekkelijk meisje (Ann-Margret) slapend aan in zijn huis. Zich bewust van de precaire situatie, maar aangedaan door haar lot probeert hij haar weer op gang te helpen. Maar wie is toch deze blondine, en is zij wel zo onschuldig als dat ze haarzelf voordoet?

avatar van Vinokourov
Eén van de betere films uit het jongedame-begeeft-zich-op-het-verkeerde-pad-genre. Kitten with a Whip heeft niet zo'n vervelende moraliserende ondertoon en is bij vlagen best grappig en dus redelijk genietbaar. Het heeft zo zijn momenten, ondanks de bizarre plotontwikkelingen. Ann-Margret heeft een leuk karakter, die iedereen (waaronder een politicus) naar haar hand kan zetten. Ze ziet er aantrekkelijk uit en kan ook nog aardig acteren. De rest van de cast is helaas net zo wisselvallig als de film is.

avatar van otherfool
MIAUW, Ann-Margret is hothothot als kitten van dienst die niet alleen het hoofd van een politicus op hol brengt, maar ook menig kijker rode oortjes bezorgt. Vooral het eerste deel van de film waarin de twee langzaam een band opbouwen is erg prettig. Zodra de wel zeer gecultiveerde 'gang' verschijnt wordt het ietsjes rommeliger maar het mag de pret nauwelijks drukken. Ann-Margret en Forsythe (van Dynasty) maken er al met al een leuk spel van.

Vooruit, 3*.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Deze film is het bewijs dat een lage rating op IMDB(4,6) niet altijd alles hoeft te zeggen.
Ik had weinig van deze film verwacht en keek hem in eerste instantie vooral voor de eye-candy onder de naam Ann-Margret
De film pakte mijn aandacht meer dan verwacht en er was zelfs nog een beetje chemie tussen de politicus en de jonge Jody.

De film heeft zelfs een paar spannende momenten, vooral toen de foute vriendjes van Jody op het scherm verschenen.
Dit is voor mij typisch een guilty pleasure, niet een film die enkel vermakelijk is door de looks van Ann-Margret maar ook daadwerkelijk weet te vermaken door het plot en andere personages.

Heerlijk tussendoortje en een leuke verrassing die ik totaal niet had verwacht, en daarom geef ik deze film het voordeel van de twijfel.