Michael (1996)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Nora Ephron
met John Travolta, Andie MacDowell en William Hurt

Twee journalisten van een tabloid uit Chicago worden samen met een 'engel-expert' gevraagd om naar Iowa te reizen, waar een vrouw claimt haar huis te delen met een engel genaamd Michael. Ze ontdekken dat ze de waarheid spreekt, maar Michael is niet zoals ze verwachtten: hij rookt, drinkt en heeft een kleurrijk vocabulaire. Ze zouden nooit geloven dat hij een engel is, ware het niet voor de twee vleugels die vastzitten aan z'n rug. Michael stemt toe om met het drietal naar Chicago te reizen en de reis zal hun levens voorgoed veranderen.

avatar van jackie

MoM

Is dat een waarschuwing?

avatar van jackie
?????????

Niks waard, alleen de soundtrack van Randy Newman is -zoals altijd- leuk.

Nora Ephron's beste en leukste film.

Niet mee eens. Ik vind When Harry met Sally en Silkwood allebei stukken leuker c.q. beter. Maar ik vind zo'n beetje alles stukken beter dan Michael.

Het verhaaltje stelt niet erg voor, maar eigenlijk wordt de film nergens echt vervelend. Het was allemaal alleen een beetje nietszeggend en inhoudsloos. 2,5*

avatar van sn@ke
Vage , zoals gotti het zegt " nietszeggende" en simplistisch filmpje. Toch is het eens leuk om naar te kijken want Travolta is best grappig in zijn rol. De scene waar ze hem voor de eerste keer zien als hij van de trap komt is één van de licht komische momenten. Maar die momenten zijn schaars en weten de film, met trouwens een erg leuke soundtrack, niet te redden. 2*

avatar van Mischa
Een verhaal waar je in principe alle kanten mee op kunt zó niet-boeiend verfilmen; hoe is het mogelijk?!?

avatar van AHWA
Pakweg een uur gezien. Zaten wel een aantal grappige momenten in. Ik hou het voorlopig op 3 sterren.

avatar van SuperSideSwipe
Mooie film, ik heb echt genoten van de rol van Travolta als geheel coole en onbewogen slonzige engel.

Best orgineel verzonnen eigenlijk.

In het verhaal zat niet zoveel actie of beweging, maar toch vind ik het verhaal wel meeslepend en mooi.

Die dansscene was ook enorm geinig vond ik.

avatar van Purmerend
Een lekkere excentrieke rol van John Travolta. Muziek speelt ook een belangrijke rol in deze film o.a. 1 of 2 zingscene's in de auto en veel achtergrond muziek.

kArIzMa_TuRk
Nora Ephron's beste en leukste film.

nou, ik vind 'You've got Mail' wel stukken leuker dan deze.

avatar van wal
wal
Ontzettende leuke feel good movie! Jammer alleen dat ik de DVD niet hier in Nederland kon bestellen, ik heb hem nu bij Amazon gekocht (heeft wel de mogelijkheid van een engelse ondertiteling). Let op dat jouw DVD speler wel regiocode vrij is.
Ik heb de film zeker al 4x gezien en hij blijft gewoon heel erg leuk en staat ook in mijn Top 10.
John Travolta is geknipt voor deze rol, geweldig hoe hij deze engel neer zet. Dus kortom: een aanrader!

Ik vond het stukje mooi dat hij die hond weer tot leven wekte. Verder niet helemaal gezien. 1,5 ster daarvoor. Helemaal gezien, Dan misschien 2.
( 3 sterren voor het moment van het hondje. Maar niet voor de hele film zelf.)

avatar van DragQueen
Vrij aardige feelgood movie, die qua verhaal niet al te veel voorstelt. maar toch is de film niet slecht te noemen. het acteerwerk is degelijk van travolta, en macdowell. verder gebeurt er niet bijzonder veel in de prent, maar wordt ie nergens echt saai. bovendien loopt ie in een rustig tempo door naar het eind. prima kijkvoer voor op een ontspannen avondje. 2,5 sterren.

avatar van Fryce
Ik vind een film waarvan het verhaal echt werkelijk nergens op slaat geen enkel probleem. Hou ook best van een potje fantasie, ben zeker niet vies van romantiek. Huzzel dat allemaal door elkaar en je kunt best een lekker stoofpotje maken. Voor deze film zijn na mijn idee echter de verkeerde ingrediënten gebruikt en is tevens het recept niet goed uitgevoerd.

avatar van Vavi
Een zalige film met John Travolta.

Eentje die jammer genoeg nog niet in mijn collectie zit maar die er zeker gaat terecht komen.

De sfeer in de film is super en john doet het natuurlijk heel goed als de Engel Michael

avatar van Movie Jim
Het stukje aan het begin hoe John Travolta van die trap afloopt is erg leuk. Ik ben het alleen niet eens ermee dat een Drama / romantiek film is. Ik vond dit meer op een komedie film lijken en dat was het volgens mij ook een erg goeie .

avatar van aburex
Leuke film, maar niet één van de beste van Travolta

In deze Drama / Romantiek film speelt John Travolta een engel. Geen standaard-engel, maar een aartsengel die gebouwd is om tegen de Duivel te strijden, niet om aan harpjes te plukken

Aartsengel Michael (John Travolta) neemt geen blad voor de mond, rookt als een ketter, heeft een bierbuik, alle dames vallen voor hem en woont in een bouwvallig hotelletje. Hij vindt de aarde een leuke vakantieplek, maar hij is er nu voor het laatst. Je mag als engel namelijk maar een beperkt aantal bezoekjes aan de mensheid afleggen. Op deze laatste trip weet Michael nog het hart van een cynische journaliste, te weten Dorothy Winters (Andie MacDowell) te ontdooien.

De film van zoetsappige regisseuse Nora Ephron (o.a. bekend van de Romantiek / Komedie film "Sleepless in Seattle (1993)") is op John Travolta gebaseerd, ongeacht quasi-spirituele zijverhaaltjes. En John Travolta blijkt inderdaad charismatisch genoeg om deze vederlichte productie te dragen en maakt deze film ook nog vermakelijk genoeg om naar te kijken. Het oorspronkelijke script zat vol zwarte humor, maar in de handen van Nora Ephron blijft daar niet veel van over.

Al met al een wat tegenvallende Drama / Romantiek film, met wel een leuke rol van John Travolta.