• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.383 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.648 acteurs
  • 199.107 gebruikers
  • 9.378.059 stemmen
Avatar
 
banner banner

Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)

Misdaad / Komedie | 107 minuten / 120 minuten (director's cut)
3,98 5.820 stemmen

Genre: Misdaad / Komedie

Speelduur: 107 minuten / 120 minuten (director's cut)

Alternatieve titel: Lock, Stock & Two Smoking Barrels

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Guy Ritchie

Met onder meer: Jason Flemyng, Dexter Fletcher en Nick Moran

IMDb beoordeling: 8,1 (646.606)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 12 november 1998

Plot Lock, Stock and Two Smoking Barrels

"A Disgrace to Criminals Everywhere."

De vrienden Eddy, Soap, Tom en Bacon hebben een plan. Dankzij Eddy's pokertalent zullen ze op één avond een smak geld rijker worden. Wat ze echter niet voorzien hadden, was dat de organisator van het evenement niet van plan was het op een eerlijke wijze te laten verlopen. De vier raken niet alleen hun centen kwijt, maar staan nu ook een half miljoen pond in het krijt bij de gevreesde gangster. Ze krijgen één week om hun schulden af te lossen voor de Vereffenaar op bezoek komt. Eén week om een nieuw plan te verzinnen, met alle gevolgen van dien.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Lord Vader

Lord Vader

  • 78 berichten
  • 0 stemmen

hahahaha, aan mijn vorige opmerking heeft de lezer die hem nog niet kent inderdaad niet erg veel.

ok, het is een hele snelle, hippe, humoristische misdaa film.

ik zou hem willen omschrijven als Pulp Fiction on steroids.

zeer de moeite waard.

ik vond persoonlijk de typisch-Engelse taal ook iets toevoegen (wanker, tosser, ferry etc)

en dus is hij idd VERSCHRIKKELIJK COOL!!! : >


avatar van Flipman

Flipman

  • 7113 berichten
  • 1145 stemmen

Ik bedoelde het niet als verwijt of zo ! Maar toch, inderdaad, dat Engelse, daar heb je gelijk in! Ik ben dol op Britse accenten !

En ik ga dit jaar naar Schotland, dus kan ik m'n lol niet op !


avatar van its my life

its my life

  • 200 berichten
  • 0 stemmen

geweldige film,

Grappig hard en goed gespeeldt

een 4


avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Op het begin van de film dacht ik dat het vooral een soort film was waarin Guy Ritchie eens even kon laten zien dat hij unieke camerastandpunten kan vinden. De film boeide me het eerste half uur niet echt. Gelukkig werd de film daarna erg goed en is het vooral leuk om te zien hoe al die overvallen en andere misdaden samensmelten in een goed verhaal. Ik moet dus toch toegeven dat het een erg goede film was, maar niet perfect.

Het kan aan mij liggen, maar het grootste deel van de personages in deze film lijken allemaal hetzelfde karakter te hebben. Een grote cast aan personages is wel leuk, maar als ze allemaal hetzelfde zijn is het irritant. Een ander klein punt is de humor. De film heeft ongeveer dezelfde komische toon als Trainspotting en, in iets mindere mate, Fight Club. En hoewel ik deze humor wel herken, moet ik er bijna nooit echt om lachen. Omdat de hele film in zo'n stijl is gemaakt, kwam het dan op een gegeven moment een beetje geforceerd op me over en werd het zelfs een klein beetje irritant. Je moet er van houden zal ik maar zeggen.

Eindoordeel: een kleine 4 sterren


avatar van Flipman

Flipman

  • 7113 berichten
  • 1145 stemmen

Allemaal 'tzelfde? Bacon is iemand die overal z'n voordeel uit wil doen en overal geld uit probeert te slaan en zich overal aan irriteert, Tom is iemand die nogal snel zenuwachtig is en niet van gedonder houdt, Soap is ook iemand die zich overal aan stoort en Eddy is iemand die denkt dat 't allemaal wel goed komt.

Charles, J, Winston & Willie waren ook erg verschillend, maar misschien wel een beetje op een zelfde manier, inderdaad.

Ergens kan ik dus wel begrijpen wat je bedoelt, maar ik vind die kritiek niet geheel terecht. Maar dat is natuurlijk gewoon een verschil van mening !


avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik zag ook wel wat verschillen, maar dat waren helaas niet meer dan een paar kleine karaktertrekjes. Ze hadden die dingen best wat verder kunnen uitbreiden. Kijk maar naar Pulp Fiction (best een vergelijkbare film overigens): veel personages, maar wel allemaal erg verschillend. Maar we zullen het maar op een meningsverschil houden


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Een film met een leuk verhaal maar een zwakke uitwerking. Enorm irritant camerawerk en een soundtrack die me af en toe zo irriteerde dat ik genoodzaakt was het geluid van mijn televisie uit te zetten. Zoals The One Ring al zegt, vind ik ook het meerendeel van de personages hetzelfde karakter hebben. Suf akteerwerk.

De film probeert geweldadig over te komen, maar in mijn ogen kwam het zo absoluut niet over, ondanks de redelijk grote dosis bloederigheid.

Het einde is toch best leuk, dat ze erachter komen dat ze een hoop geld kunnen verdienen met die waardevolle geweren, maar hiervoor net de opdracht hebben gegeven het te dumpen in het water. Het laatste stukje, waarbij die man in zo'n positie zit dat hij óf die extreem waardevolle geweren óf zijn telefoon in het water moet laten vallen, is een leuke afsluiting van de film.

- 2.0 sterren -
Ik vind het een suffe film, waarvan ik veel meer had verwacht. Irritant camerawerk, oninterressante personages, een klote-soundtrack en een matig uitgewerkt verhaal. Het enige wat de film voor mij nog in stand kon houden, was toch wel de golvende variatie.


avatar van Epitaph

Epitaph

  • 466 berichten
  • 3439 stemmen

Ik vind 'm soms iets te kluchterig,John Lanting had zo mee kunnen doen.


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

U-96 schreef:

De film probeert geweldadig over te komen, maar in mijn ogen kwam het zo absoluut niet over, ondanks de redelijk grote dosis bloederigheid.

ofwel, hoeveel onzin en tegenstrijdigheden je in een zin kan stoppen...


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74672 berichten
  • 5984 stemmen

Valt erg mee. Vooral een mening.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

mister blonde schreef:

ofwel, hoeveel onzin en tegenstrijdigheden je in een zin kan stoppen...

Ja he, wat een onzin lult die U toch. Als je goed leest staat er 'in mijn ogen'. Dat de film voor mij als een onserieus werk overkomt heeft al mede zijn inbreng voor de 'gewelddadigheid' gegeven, wat dus >in mijn ogen< geen reet voorstelt.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Het vreemde is wel dat je dit ziet als een film die "serieus/geweldadig probeert over te komen". Vind ik zeker niet terug in Lock, Stock ... daarvoor is alles veel te over-the-top en zoals je zelf al zegt, onserieus.


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

oh ja, als iets een mening is, kan het geen onzin zijn. geweldig die vrijheid van meningsuiting.

iets is gewelddadig of iets is het niet (de mate van gewelddadigheid kan je hooguit over discussieren). je kan wel bijvoorbeeld coolheid nastreven door gewelddadigheid toe te voegen. gewelddadig over proberen te komen is als proberen muziek in de film te stoppen. iets is aanwezig of niet. of het geslaagd is, is iets anders.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Gewelddadig is volgens mij toch eerder een maatstaf van hoeveel geweld in een film voorkomt, en hoe "hard" dat geweld is. Kan volgens mij wel degelijk z'n effect missen, waardoor een massa aan geweld toch niet als gewelddadig overkomt.

Anders moeten we straks The Incredibles ook al een gewelddadige film gaan noemen.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Onderhond schreef:

Kan volgens mij wel degelijk z'n effect missen, waardoor een massa aan geweld toch niet als gewelddadig overkomt.

Dit is nou precies mijn ervaring met deze film.


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

bij gewelddadigheid denk ik aan bruut en bloeddorstig. iets dat heel tastbaar en waarneembaar is.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Volgens mij hangt dat echt af van je referentiekader. Ik vond Pulp Fiction vroeger ook een brute film, maar na een hersenspoeling van Miike is het maar een makke handel. Er treedt vaak gewenning op, en hoe meer je ziet, hoe groter de kans dat bepaalde dingen overtroffen worden natuurlijk.

Verder blijf ik er wel bij dat het zeker niet de bedoeling was van deze film geweldadig over te komen


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

de film probeert cool over te komen. daarbij maken ze gebruik van veel geweld. werkt goed m.i.


avatar van Phoenix

Phoenix

  • 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Kom nou, deze film bloederig?


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

nee, eerder bruut.


avatar van da JennA

da JennA

  • 10 berichten
  • 8 stemmen

Dit is een geweldige film die je meer dan 1x moet zien...de eerste keer had ik (zonder subtitles) zoiets van...hmm ja....ok...de tweede keer (deze keer met subtitles) vielen er verscheidene puzzelstukjes op zn plaats met een grote glimlach op mn gezicht...daarna heb ik m nog een paar keer gezien en iedere keer zie je meer details, super!Eindconclusie: film zit geweldig in elkaar en is zeer geschikt om vaker dan één keer te zien! Oh ja, wat betreft gewelddadig....tsja...met humor!


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Volgens mij hangt dat echt af van je referentiekader. Ik vond Pulp Fiction vroeger ook een brute film, maar na een hersenspoeling van Miike is het maar een makke handel. Er treedt vaak gewenning op, en hoe meer je ziet, hoe groter de kans dat bepaalde dingen overtroffen worden natuurlijk.

Verder blijf ik er wel bij dat het zeker niet de bedoeling was van deze film geweldadig over te komen

De film heeft zeker iets luchtigs, maar de scene met Vinnie en de autodeur is toch moeilijk als niet geweldaddig af te doen.

Tenzij je natuurlijk murw gebeukt ben door bepaalde aziatische films, maar in dat geval heb je wel inmiddels een licht verwrongen wereldbeeld.


avatar van Flipman

Flipman

  • 7113 berichten
  • 1145 stemmen

Ik denk dat ze wel wat geweld in de Film hebben willen stoppen, maar daar niet op hebben willen focussen, waardoor het geweld minder serieus te nemen werd en de film een luchtiger karakter kreeg.

The One Ring schreef:

Ik zag ook wel wat verschillen, maar dat waren helaas niet meer dan een paar kleine karaktertrekjes. Ze hadden die dingen best wat verder kunnen uitbreiden. Kijk maar naar Pulp Fiction (best een vergelijkbare film overigens): veel personages, maar wel allemaal erg verschillend. Maar we zullen het maar op een meningsverschil houden

Nee, misschien moeten we dat maar niet doen. Want misschien zijn we 't zelfs wel met elkaar eens, ongeveer.


avatar van Moovey

Moovey

  • 63 berichten
  • 487 stemmen

Eerste half uur kon de film me nog niet echt boeien. Daarna werd het verhaal leuker en leuker en de ontknoping zat ook goed in elkaar.

Totaal ordeel 3,5 sterren.


avatar van hansbreda

hansbreda

  • 179 berichten
  • 497 stemmen

Onlangs nog maar eens gezien. Hij is echt geweldig. Guy Ritchie is een genie. 4.5* zijn zeker verdiend. Laat maar stijgen deze topfilm. Grote klasse!


avatar van argus

argus

  • 365 berichten
  • 1182 stemmen

Tegenvallende film. Engelse branie en een hele hoop erg flauwe engelse cliché grappen. Geen één originele leuke grap gezien. Ook weer niet zo'n serieuze gangsterfilm zoals b.v. layer cake. Nee, als gangsterfilm was het ook maar zeer slecht. Niet echt vermakelijk. 1


avatar van Rik Cremers

Rik Cremers

  • 1439 berichten
  • 3118 stemmen

Erg vermakelijke film. Naar het einde toe werd hij steeds waanzinniger en beter. 4,5*


avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Nu, een maand later staat de film eigenlijk heel negatief in de herrinnering. Ik herrinner me vooral nog hoe eentonig de personages waren en hoe overdreven het camerawerk was. Ik snap niet eens meer waarom hij ooit op 4 sterren gestaan heeft bij mij. Ik verlaag naar 3 sterren.


avatar van Anonymous

Anonymous

  • 59 berichten
  • 265 stemmen

Het accent van de karakters is prachtig. Het gescheld en dergelijke past bij uitstek bij zo'n film. Het acteerwerk vond ik average. Vinnie Jones zet een prima rol neer. De acteur die Rory vertolkte, was zogenaamd erg medogenloos. Alleen vond ik het medogenloze niet vreselijk goed in beeld gebracht. Denk aan de scene waarbij hij de brandblusser buiten zet, en die gast in brand steekt. Deze scene is iets te kort. Een betere scene is bv de scene in ''In too deep'' waarbij LL z'n beste vriend op een pooltafel zet en dan het een en ander met z'n keu doet.

De humor, tja ''not my cup of tea''. Ik heb nergens in een scheur gelegen. Sommige dialogen waren sterk, maar meer ook niet. Het open eind is wel een goed punt. Aan jou om te bepalen hoe het verhaal afloopt.

3*


avatar van hansbreda

hansbreda

  • 179 berichten
  • 497 stemmen

Na een aantal onbegrijpelijk negatieve postings hier gelezen te hebben bij mij gestegen naar 5*****

Masterpiece!!